زیرساخت‌های حمل و نقل بار بر اساس اصول علمی باشد

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم اقدام به تصویب دو تا سه مصوبه از جمله اخذ عوارض زیست محیطی از خودروهای آلاینده و اخذ عوارض اضافه بار برای سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر احمد زندآور، سه شنبه ۲۴ دی ماه در مراسم رونمایی از طرح‌ها و پروژه‌های سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: برگزاری کارگروه حمل و نقل بار که به دعوت شهرداری اصفهان و با حضور مسئولان از استان‌های مختلف کشور برگزار شده است، زمینه را برای تبادل تجربیات و نظرات میان شهرهای مختلف فراهم می‌کند تا همه شهرها از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات امروز شهرها مباحث مربوط به حمل و نقل است، افزود: مشکلات ترافیکی و حمل و نقلی نسبت به دهه‌های گذشته بیشتر شده است زیرا تراکم ماشین و جمعیت نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است، وجود مشکلات در حوزه حمل و نقل شهری و حمل و نقل بار، ضرورت یافتن راهکارهایی برای حل آنها را اجتناب ناپذیر می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: حوزه حمل و نقل بار، طی دو سال گذشته به دلیل توجه بیشتر و تلاش‌های مستمر توسعه و پیشرفت کرده است در حالی که طی سال‌های قبل کمتر به مسائل علمی و دانشگاهی در این حوزه توجه می‌شد. طی دو سال گذشته، خدمات و چشم اندازهای علمی و موثرتری درسطوح مختلف این سازمان جاری و ساری شد و شاهد بهره‌برداری‌ها در این حوزه بودیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مدیران عامل سازمان حمل و نقل نهایت تلاش خود را برای توسعه و رونق حمل و نقل به کار بگیرند تا وضعیت این حوزه در شهرها به حالت عادی بازگردد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم اقدام به تصویب دو تا سه مصوبه برای سازمان حمل و نقل بار کرده است. اخذ عوارض زیست محیطی از خودروهای آلاینده از جمله این مصوبات است که موجب کاهش آلاینده‌ها  و تقویت منابع درآمدی این سازمان می‌شود، مصوبه اخذ عوارض اضافه بار نیز برای کاهش آلایندگی در سطح شهر اصفهان مثمر ثمر است.

وی گفت: کمسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان همکاری و همراهی لازم را با سازمان حمل و نقل بار داشته‌اند و مدیران نیز باید به منظور تقویت حمل و نقل عمومی بر تلاش خود بیفزایند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به رونمایی از بخش مطالعات جامع حمل و نقل بار، عنوان کرد: کار بر روی این طرح و سایر طرح‌هایی که رونمایی می‌شود، دو تا سه سال به طول انجامیده است تا زیرساخت‌های حمل  و نقل بار براساس اصول علمی باشد.

زندآور با اشاره به مباحث مالی افزود: میزان بودجه تخصیص به این سازمان در سال ۹۸، هفت میلیارد تومان است اما در سال ۹۹، ۲۳ میلیارد تومان پیش بینی شده است زیرا اقدامات زیادی باید در این حوزه انجام و فعالیت آن چند برابر شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم توجه به هوای پاک، صرفا در برهه‌ای از زمان که متعلق به حمل و نقل پاک است، نباشد و در تمامی روزهای سال به دنبال کاهش آلایندگی هوا باشیم زیرا نسبت به سال‌های گذشته تعداد روزهایی با هوای پاک کمتر است.

کد خبر 405802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.