تحریم ها به سایت آپارات رسید

مدیر عامل سایت آپارات، اعلام کرد به دلیل تحریم‌های بین‌المللی این سایت از نیمه شب گذشته از دسترس خارج شده بود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی آپارات، محمدجواد شکوری مقدم در اکانت توئیتر خود توضیح داده است، به دلیل اعمال تحریم‌های بین‌الملی از طرف شرکت ثبت کننده دامنه، آپارات بدون اطلاع قبلی از دسترس خارج شده است، همچنین تاکید کرده که در حال انتقال به شرکت ثبت دامنه جدید هستند و امیدوار است که این فرایند بیشتر از یک روز زمان نبرد. 
به گفته شکوری مقدم ماجرا از ساعات ابتدایی ۲۴ دی ماه و با دریافت یک ایمیل از شرکتی که آپارات در آن ثبت دامنه شده است شروع می‌شود؛ در این ایمیل پیامی مبنی بر اینکه به خاطر فعالیت‌مان در ایران امکان دریافت خدمات نداریم به ما منتقل شد و متوجه شدیم که به این خاطر ارائه خدماتشان به ما را متوقف کردند، البته با اینکه دسترسی به آپارات از طریق فیلترشکن امکان پذیر است، اما به مرور و با به روز رسانی DNSها، آپارات از این طریق هم در دسترس نخواهد بود.
این سایت پس از گوگل، دومین سایت پربازدید ایران است و دی ماه سال ۹۷ هم در بین ۱۰۰ سایت برتر جهان بر اساس رتبه‌بندی الکسا قرار گرفت، جزو شرکت‌های ایرانی است که دامنه com. را به دلیل عدم پشتیبانی شرکت‌های داخلی، در شرکت‌های بین‌المللی ثبت کرده است و حالا این عدم پشتیبانی تحت تاثیر تحریم‌های اعمال شده بر ایران باعث ایجاد چنین اختلالی شده است.

کد خبر 405801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.