داروخانه ها در آستانه ورشکستگی

واریز عیدی بازنشستگان در بهمن ماه، موافقت دولت با تغییر تقویم آموزشی، دستگیری ۳۵۰ معتاد در دره فرحزاد، تحت پوشش قرار گرفتن مشروط همه رانندگان تاکسی در کشور و انتقاد رئیس شورای عالی داروخانه های ایران از سازمان بیمه سلامت را در بسته خبری اجتماعی امروز - سه شنبه ۲۲ دی ماه- می خوانید.

به گزارش ایمنا، رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات سال گذشته داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت، گفت: دولتمردان بدانند داروخانه‌ها در حال ورشکستگی هستند.  

مهدی زارعی در واکنش به خبری مبنی بر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا پایان شهریور ماه ضمن انتقاد از سازمان بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، گفت: داروسازان تاکنون در مسیر تامین به موقع داروی بیماران، از هیچ اقدامی فروگذار نکرده‌اند و حتی با دریافت وام بانکی تلاش کرده‌اند که خللی در زنجیره عرضه دارو ایجاد نشود، اما این تاسف بار است که سازمان بیمه سلامت، نه تنها مطالبات سال گذشته خود به داروسازان را تسویه نکرده، بلکه مصاحبه معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت مبنی بر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا شهریور ماه، خود کتمان واقعیت هاست.  

زارعی ضمن تاکید بر شرایط اقتصادی نامطلوب داروخانه‌ها، ادامه داد: متاسفانه باید اعلام کنیم که عامل بسیاری از مشکلات دارویی کشور، عدم پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌گر است که داروخانه‌ها را به ورشکستی کشانده است. ما انتظار داریم بیمه سلامت، هر چه‌ سریع‌تر مطالبات سه ماهه دی، بهمن و اسفند سال گذشته را که معادل پنج ماه عادی سال است، پرداخت کند.

دولت با تغییر تقویم آموزشی مدارس موافق است

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره موضع این وزارت‌خانه نسبت به تغییر تقویم آموزشی خبر داد که می‌خواهیم آن را مجددا احیا کنیم، اگر این اختیار آغاز سال تحصیلی به آموزش و پرورش داده شود امکان پیدا می‌کنیم تا با جابه جا کردن زمان آغاز سال تحصیلی موعدی را در زمستان پیش‌بینی کنیم که تحت عنوان تعطیلات زمستانی باشد.

بهمن ماه عیدی بازنشستگان پرداخت می شود  

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم که بهمن ماه عیدی بازنشسته‌ها واریز شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زمان مشخص برای واریز عیدی بازنشسته‌ها هرسال متفاوت است و تلاش می‌کنیم که بهمن ماه عیدی بازنشسته‌ها واریز شود، گفت: حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر از افراد مجدد درخواست یارانه معیشتی دادند که به مرور درخواست آنها را رسیدگی می‌کنیم.

وی گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت توسط آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کمیته حقوق و دستمزد مشغول به کار است و تاکنون جلساتی را برگزار کرده است و تا پایان سال مشخص می‌شود که افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده چقدر خواهد بود.

صالحی امیری: امنیت زنان در ورزشگاه را تضمین کردیم

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد تلاش برای برابری کمی و کیفی زنان و مردان ورزشکار گفت: استراتژی ما برابری زنان و مردان در همه رویدادهای ورزشی است که این برابری تا ۱۰ سال آینده امکان پذیر است.

همه رانندگان تاکسی بیمه می شوند

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با اینکه چه تعداد افراد جدید می‌توانند در این لیست اضافه شوند گفت: اگر بتوانیم با همکاری سازمان تأمین اجتماعی فرآیند حذف و اضافه را انجام دهیم این قول را می‌دهیم که تمام رانندگان تاکسی بتوانند از این بیمه استفاده نمایند.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی باید این لیست‌ها را به‌روز کند و ما از طریق وزارت کشور پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم تا بتوانیم با حذف افرادی که ذیحق نیستند افراد جدید را اضافه کنیم.

پاکسازی دره فرحزاد؛ ۳۵۰ نفر دستگیر شدند

سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ گفت: در حال حاضر پاکسازی دره فرحزاد آغاز شده است و در این طرح بیش از ۳۵۰ نفر دستگیر شدند.

وی بیان کرد: معتادین در سه مرحله شناسایی شدند و ۳۵۰ نفر از آنها را دستگیر کرده‌ایم و ۱۴ آلونک نیز در قسمت جنوبی دره که در حریم واقع شده بود تخریب شده است که یک و نیم کیلومتر جاده باز شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ بیان داشت: به زودی با همراهی آبفا و اداره برق آب و برق پاتوق‌های شمال دره نیز قطع خواهد شد و یکی از خلافکارها در این محدوده نیز دستگیر می‌شود.

کد خبر 405800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.