امیدواریم سفری ایمن، ارزان و راحت برای شهروندان فراهم کنیم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: به منظور در نظر داشتن ایمنی و جلوگیری از آلودگی هوا، جابه‌جایی مسافر و بار باید به صورت منظم و قانونمند انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش امانی امروز (سه شنبه) در مراسم رونمایی از طرح‌ها و پروژه‌های سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: رویدادهای برگزار شده قصه آدم و هوا که از سال گذشته آغاز شد، امسال با تاکیدات مدیران شهری از نظر کمی و کیفیت موضوعات، نسبت به سال گذشته متفاوت بود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل شهری آغاز شده است، افزود: تجربیاتی که در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دست آمده است، می‌تواند در بخش حمل و نقل شهری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در حدود ۸۶ قرارداد همزمان بسته شد تا از وارد شدن آسیب در این حوزه جلوگیری کند.

امانی تاکید کرد: استفاده از تجهیزات بروز در ورودی‌های اصلی شهر و محل عبور و جابه‌جایی ضرورت دارد و یکی از برنامه‌های اصلی سازمان حمل و نقل بار است و در این راستا قدم‌هایی نیز برداشته شده است.

وی ادامه داد: در بخش قوانین و مقررات، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت می‌کند و در حوزه شهر نیز سازمان حمل و نقل بار شهرداری فعال است. در حوزه مبارزه با قاچاق کالاو ارز، بارها باید به صورت شناسنامه‌دار جابه جا شود تا نحوه انتقال کالا، نوع وسیله انتقال دهنده، ساعت انتقال و... مشخص باشد، به علاوه پس از انتقال بارها به انبار نیز باید زمان و مکان انتقال بار به مکانی دیگر مشخص شود.

امانی تاکید کرد: به منظور در نظر داشتن ایمنی و جلوگیری از آلودگی هوا، جابه‌جایی مسافر و بار باید به صورت منظم و قانونمند انجام شود و در این راستا اسناد بالادستی سازمان حمل و نقل بار و همکاری شهرداری اصفهان و معاونت حمل و نقل و ترافیک مجموعه‌ای کامل را برای تحقق این هدف به وجود می‌آورد.

وی افزود: رونمایی از ۵۰۸ سامانه هوشمند مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان موجب شده تا اطلاعات کامل حمل و نقلی از جمله تعداد ناوگان، مبدا و مقصد سفرها و... برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان در دسترس باشد تا مردم به راحتی، به صورت ایمن و با اعتماد به مجموعه‌ای قانونمند بتوانند از بسترهای ایجاد شده، استفاده کنند. با ایجاد این سامانه‌های هوشمند، شهروندان می‌توانند نوع وسیله، مسیر حرکت و اطلاعات ترافیکی را دریافت کنند، همینطور ارائه سرویس به شهروندان  نیز برای انتقال بسته‌ها از طریق پایانه مسافربری به خارج از استان فراهم می‌شود.

امانی افزود: امیدواریم با همه تلاش و توانایی که در بخش معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان وجود دارد، بتوانیم سفری ایمن، ارزان و راحتی را برای مردم شهر به ارمغان بیاوریم.

کد خبر 405795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.