فریبکاری درخصوص هواپیمای اوکراینی وحشتناک‌تر از اشتباه است

رئیس شورای عالی استان‌ها معتقد است مردم درخصوص آگاهی از دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی، مورد بی‌مهری قرار گرفته و در این باره باید خون گریست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی الویری در صفحه توئیتر خود درخصوص دو پیامد سقوط هواپیمای اوکراین نوشت: "اول، وقوع چنین اشتباهی قابل توجیه نیست، آنهم وقتی همه عوامل در اختیار ماست. اگر موشکی به سمت پایتخت شلیک ‌شده باشد، مدتی طول می‌کشد تا داخل خاک کشور شود و به تهران برسد؛ با این اوصاف چطور چنین خطای بزرگی رخ‌داده و یک هواپیمای مسافربری مورد اصابت قرار گرفته است.

اما پیامد دوم که بسیار وحشتناک‌تر و غیرقابل‌توجیه‌تر از مورد اول است، فریبکاری و دروغ‌گویی کسانی است که حقایق را به ‌مدت چهار روز از دید مردم پنهان کردند، به‌نحوی‌که رسانه‌های خارجی در این زمینه، بیان‌کننده مطلب پنهان‌شده می‌شوند.

خسارات و لطمات دروغگویی بسیار سنگین‌تر از خسارت موضوع اول است و به‌هیچ‌وجه قابل‌گذشت و عفو نیست. حقیقتاً زبان قاصر است از بیان پیامدهای چنین خطای بزرگی که اعتماد مردم را نشانه می‌رود.

باید خون گریست به حال ملتی که با حضور بی‌سابقه‌ خود در جریان بدرقه پیکر مطهر قهرمان ملی خود، بزرگ‌ترین تشییع تاریخ را خلق می‌کنند، اما چنین مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند."

کد خبر 405784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.