میلیاردها تومان در حساب در دهیاری‌ها مانده است

معاون امور روستایی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مانده حساب در حساب دهیاری‌ها بالاست، گفت: بحث ارزش افزوده وضعیت دهیاری‌ها را بهتر کرده تا حدی که میلیاردها تومان در حساب دهیاری‌ها وجود دارد بدون اینکه پروژه‌های درآمدزایی را تعریف کنند یا سرمایه گذاری مفیدی در روستاها انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح الله شریف اصفهانی صبح امروز (سه شنبه) در اجلاس شورای استان اظهارکرد: بسیاری از قوانین در حوزه روستایی ضعف دارد که لازم است آن‌ها را احصاء کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال از تأسیس دفتر امور روستایی در استانداری‌ها می‌گذرد، افزود: درقانون برنامه ششم اعتبارات روستایی اصلاح شد و ۳۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ برای بودجه دهیاری‌ها اختصاص یافت.

معاون امور روستایی استانداری اصفهان با تأکید بر لزوم اصلاح رویکردها تصریح کرد: باید اولویت اول به روستاها اختصاص یابد که درمورد تعیین حقوق و مزایای دهیاران و بیمه تمام وقت آنها درحال پیگیری هستیم اما در این زمینه برخی آیین نامه‌ها نیازمند اصلاح است و در این خصوص باید از بکارگیری دهیار پاره وقت جلوگیری شود چرا که دهیاری‌ها با حجم بالای کار مواجه هستند و حتی دهیار تمام وقت هم برای رسیدگی به این امور وقت کافی ندارد.

وی با اشاره به اینکه دهیاران پاره وقت تا پایان سال بیمه تمام وقت می‌شوند، اظهار کرد: چارت دهیاری‌ها هم تا پایان سال تصویب می‌شود که این امر به منظور ایجاد امنیت شغلی دهیاران و پرسنل دهیاری‌ها است همچنین با دستورالعمل جدید تعدادی نیروی فنی و مالی به دهیاری‌ها اضافه می‌شود و مزایایی چون حق لباس، حق ایاب و ذهاب و هزینه مهدکودک برای کارکنان دهیاری‌ها اختصاص یافت.

شریف اصفهانی با بیان اینکه بنیاد مسکن برای بازنگری طرح‌های هادی آمادگی لازم را دارد، افزود: شوراها باید برای این امر پیگیری لازم را داشته باشند تا طرح‌های هادی روستایی به روز شود.

وی درخصوص وضعیت تامین مالی دهیاری‌ها تصریح کرد: دردهیاری ها دستورالعملی برای مشارکت یا سرمایه گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی وجود ندارد و برای ایجاد این دستورالعمل درحال پیگیری هستیم.

معاون امور روستایی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مانده حساب در حساب دهیاری‌ها بالاست، گفت: بحث ارزش افزوده وضعیت دهیاری‌ها را بهتر کرده است تا حدی که میلیاردها تومان در حساب آن‌ها وجود دارد بدون اینکه پروژه‌های درآمدزایی را تعریف کنند یا سرمایه گذاری مفیدی در روستاها انجام دهند.

وی با انتقاد از شوراهای روستاها و بخش‌ها گفت: شوراهای روستایی وظایف نظارتی خودرا باید بیشتر پیگیری کنند و موارد لازم را متذکر شوند همچنین مباحث آیین نامه انضباطی دهیاری‌ها تخلفات دهیاران را در کمیته انضباطی استان رسیدگی می‌کنند.

کد خبر 405766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.