میراث فرهنگی بلوچستان از سیل در امان ماند/ دلیلی برای لغو سفر وجود ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: هیچ آسیبی به میراث فرهنگی، ملی و جهانی سیستان و بلوچستان در سیل اخیر وارد نشد. وضعیت میراث ملی و بناهای دارای اهمیت استان مطلوب است و تنها آسیب‌هایی در حد برخی ترک یا خراش به چند بنا وارد شد که جای نگرانی درباره آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیل چند روزی است که گریبان سیستان و بلوچستان را گرفته و  وضعیت جنوب این استان در شرایط بحرانی قرار دارد. علاوه بر اخلال در زندگی مردمان سیلاب سمی برای میراث فرهنگی و بناهای تاریخی ارزشمند نیز است. در سیل های اخیر استان لرستان و شمال کشور بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند این استان‌ها تخریب شد.

علیرضا جلال‌زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره وضعیت میراث فرهنگی این استان پس از سیل گفت: هیچ آسیبی به میراث فرهنگی، ملی و جهانی سیستان و بلوچستان در سیل اخیر وارد نشد. وضعیت میراث ملی و بناهای دارای اهمیت استان مطلوب است و تنها آسیب‌هایی در حد برخی ترک یا خراش به چند بنا وارد شد که جای نگرانی در درباره آن‌ها وجود ندارد.

وی درباره میراث جهانی سیستان و بلوچستان یعنی شهر سوخته اظهار کرد: وضعیت این میراث مهم جهانی استان مطلوب است و سیل هیچ آسیب به این بنا نزده است. با توجه به مراقبت‌ها و پیشگیری هایی که صورت گرفته بود آبراه‌هایی برای خروج آب در این بناها پیش‌بینی شده تا سیلاب نتواند آسیبی به میراث فرهنگی استان بزند.

وی با اشاره به تورهای گردشگری به مقصد چابهار که در این فصل سال بیشترین ترافیک آن‌ها را مشاهده می‌کنیم خاطرنشان کرد: امروز در چابهار حضور دارم و این شهر و جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری آن هیچ آسیبی ندیده و از سیل در امان بوده است. با این حال برخی از جامعه هتلداران در رابطه با لغو سفرها و تورها به چابهار گلایه دارند و این در صورتی است که این شهر برای گردشگران در امنیت کامل قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان افزود: امروز شورای اداری استان سیستان و بلوچستان در چابهار با حضور استاندار، رئیس مجلس شورای اسلامی فرمانده سپاه پاسداران و نمایندگان مجلس برگزار خواهد شد که خود نشانه‌ای از اوضاع آرام شهر است. تمام راه ها و جاده‌ها برای گردشگران امن است و دلیلی برای لغو سفر آنها نیست.

کد خبر 405754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.