استفاده از سیستم آبیاری نوین در فضای سبز شهری سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: برای نخستین بار در استان کردستان در آبیاری فضای سبز شهری از سیستم آبیاری نوین که قابلیت کنترل از راه دور تا بُرد سه کیلومتر را دارد، استفاده شده است.

به گزارش ایمنا، شرمین شریفی با اشاره به انجام عملیات لوله گذاری تقاطع توحید. اظهار کرد: فضاهای سبز نقش مهمی در ایجاد سلامت روحی و نشاط و شادابی شهروندان دارد.

وی با بیان اینکه آبیاری فضاهای سبز شهری یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در توسعه سرانه فضای سبز به شمار می‌آید، ادامه داد: با هدف آبیاری مناسب نهال های کاشته شده در سال گذشته، امسال بیش از ۴۳ هکتار لوله گذاری جهت آبیاری در سطح شهر انجام شد.

شریفی تصریح کرد: با هدف توسعه سرانه فضای سبز این سازمان در اواخر مهر ماه سالجاری، عملیات آغاز احداث یک هکتار فضای سبز در تقاطع غیرهمسطح توحید آغاز شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از عملیات لوله‌گذاری در تقاطع غیرهمسطح توحید با سیستم هوشمند و اتوماتیک خبر داد و گفت: این سیستم قابلیت کنترل از راه دور،  انجام آبیاری به صورت برنامه ریزی نقطه ای و قابلیت هماهنگی با شرایط آب و هوایی را دارد.

وی تصریح کرد : کاهش نیروی انسانی برای آبیاری، کاهش هزینه نگهداری، افزایش راندمان آبیاری تا ۸۰ درصد، کاهش مصرف آب و استفاده بهینه و ایجاد منظره زیبا و یکنواخت در حین آبیاری، از مهم ترین مزایای استفاده از روش های نوین آبیاری در فضاهای سبز شهری است.

شریفی افزود: در این سیستم آبیاری هنگام وزش باد جهت جلوگیری از ریزش آب در خارج از محوطه آبیاری و کاهش حوادث رانندگی، ارتفاع آب پاش ها پایین می آید.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: برای نخستین بار در استان کردستان در آبیاری فضای سبز شهری از سیستم آبیاری نوین که قابلیت کنترل از راه دور تا بُرد سه کیلومتر را دارد، استفاده شده است.

وی تاکید کرد: برای انجام عملیات لوله گذاری تقاطع غیر همسطح توحید، لوله گذاری با لوله ۹۰ میلیمتری ۱۰ بار به طول ۳۰۰ متر و لوله گذاری با لوله ۶۳ میلیمتری ۱۰ بار به طول ۷۰۰ متر انجام شده است.

شریفی اظهار کرد: در راستای تکمیل عملیات لوله گذاری تعداد ۵۰ عدد رایزر آب پاش هانتر PS و رایزر آب پاش هانتر PGP به تعداد ۳۰ عدد در مسیر لوله گذاری تعبیه شده است.

کد خبر 405748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.