تایید طرح جامع مدیریت پسماند گیلان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استان گیلان با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت پسماند این استان در هفت منطقه، گفت: آخرین ویرایش این طرح در بهار ۹۸ انجام شده و به تایید کارگروه پسماند استان رسیده است.

به گزارش ایمنا، سیدپویا شهشهانی اظهار کرد: ۹ محل دفن زباله و شش کارخانه کمپوست پیش‌بینی شده که در زمان حاضر، سه کارخانه در رشت، رودسر و بندرانزلی نیازمند بازنگری و تعمیرات اساسی، دو کارخانه در تالش و لنگرود در حال ساخت و یک کارخانه در رودبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ۹ محل دفن زباله گفت: بر اساس طرح جامع این مراکز در شهرستان‌های آستارا، تالش، بندرانزلی، رشت، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رودسر، لنگرود و منجیل در نظر گرفته شده که برای پنج مرکز در شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، لاهیجان، رشت و منجیل مطالعات انجام شده و آماده عقد قرارداد با پیمانکاران هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استان گیلان خاطرنشان کرد: بر اساس طرح جامع، هدف اصلی دفن بهداشتی در مراکز دفن و کاهش کانون های آلودگی است.

شهشهانی با بیان این که درباره مسئله پسماند در چندسال اخیر بزرگنمایی شده، تصریح کرد: باید در مورد مسئله پسماند سیاه‌نمایی نداشته باشیم بلکه با همکاری و مشارکت همگان به ویژه مردم در بحث ضرورت توجه به موضوع مهم تفکیک زباله از مبدا از این مشکل رهایی یابیم.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری همگان برای کاهش زباله و توجه به موضوع تفکیک زباله از مبدا، گفت: تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ سازی و آموزش است که این مهم باید در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده برای آگاهی رسانی به مردم برای تفکیک زباله از مبدا در گیلان افزود: یکی از مشکلات موجود در گیلان و استان‌هایی مانند مازندران و گلستان به دلیل گردشگرپذیری، این است که با پراکنش زباله توسط مسافران در محورهای مواصلاتی مواجه هستم که بیشترین آسیب ناشی از همین مسئله است، بنابراین توجه به حفظ طبیعت بایستی در سطح ملی فرهنگ‌سازی شود.

شهشهانی با تاکید بر این که شهروندان گیلانی باید در حفاظت از محیط زیست خود بیش از پیش کوشا باشند، اظهار کرد: همه باید برای حفظ محیط زیست کوشا باشند و در این‌باره باید با فرهنگ‌سازی و آموزش مردم را به این مهم تشویق کنیم.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای رفع مشکل پسماند در استان‌های شمالی کشور خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ تا ۹۷ در مجموع حدود ۶۵ میلیار تومان برای این مهم در نظر گرفته شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 405743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.