روزانه در ارومیه ۵۰۰ تن زباله تولید می‌شود

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه‌ گفت: تولید زباله در ارومیه ۵۰۰ تن در روز است که البته این میزان در برخی فصول تغییر می‌کند.

به گزارش ایمنا، احد یوسفی با بیان اینکه برای جمع آوری این میزان زباله ۸۸۰ پاکبان و ۱۴۰ دستگاه به کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: میزان تولید زباله در ارومیه به ازای هر نفر ۷۳۰ گرم بوده و در این میان از شش ناحیه موجود، دو ناحیه ‌به صورت شبانه و چهار ناحیه هم به صورت روزانه جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه میزان تولید زباله نسبت به میانگین کشوری در حد نرمال است، گفت: سیاست سازمان، بحث علمی کردن پسماند و کاهش تولید زباله بوده که این امر به نوبه خود نیازمند فرهنگسازی و آگاه‌سازی است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه‌ با اشاره به این موضوع که مردم را باید در مباحث زیست‌محیطی و تولید پسماند آگاه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر مشارکت مردم نباشد سیاست سازمان در کاهش تولید زباله به نتیجه نخواهد رسید.

یوسفی گفت: باید زباله های دارای ارزش را به چرخه اقتصادی برگردانیم که روزانه توسط بخش خصوصی یک تن و ۳۰۰ کیلو از این نوع زباله تفکیک از مبدا شده و سه کانکس ثابت در میدان مولوی، میدان خیرین و کنار پارک حضرت‌پور قرار داده شده است‌.

وی تصریح کرد: تا پایان سال فرهنگسراهای شهرداری و دفاتر تسهیل ‌گری فرمانداری را تجهیز و نسبت به آموزش تفکیک از مبدا اقدام خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه‌ اضافه کرد: راه‌اندازی اپلیکیشن هوشمند برای این منظور در دست اقدام است که اوایل سال ۹۹ این اپلیکیشن به صورت کامل اجرایی می‌شود که یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری ارومیه آن را طراحی کرده است.

کد خبر 405725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.