یزد با "پوتی" خواهر خوانده می‌شود

شهردار یزد گفت: پیمان خواهرخواندگی بین شهرهای دنیا یک امر شناخته شده است و یزد هم به زودی با شهر پوتی گرجستان این پیمان را خواهد بست.

جمال الدین عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در این تفاهم نامه‌ها زمینه‌هایی برای همکاری شهرها مشخص می‌شود، اظهار کرد: شهر جهانی یزد نیز سعی کرده برای حفظ ارتباط جهانی خود اقداماتی انجام دهد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهر پوتی گرجستان از گذشته پایه ریزی و با وزارت کشور و وزارت امور خارجه هماهنگ شده است، افزود: این تفاهم‌ها با حضور و مسئولیت شهرداران انجام می شود.

شهردار یزد از انجام این تفاهم در بهمن ماه امسال خبر داد و تاکید کرد: شهرها بنا بر نقاط مشترکی که دارند این انتخاب‌ را انجام می‌دهند البته این شهر از چند سال پیش با مراکز صنعتی و تجاری یزد در ارتباط بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پوتی شهری بندری است و یکی از بنادر مهم منطقه محسوب می‌شود تجار ایرانی برای رونق کسب و کار می‌توانند فعالیت خود را در آن شهر افزایش دهند.

عزتی با بیان اینکه با این تفاهم نامه مبادله گردشگر هم می‌تواند بهتر انجام شود، گفت: پوتی در گرجستان شهر کوچکی است و قدمت و تاریخی ندارد لذا عمده همکاری‌ها تجاری است. 

وی افزود: این شهر در مسیر خط ارتباطی راه آهن گرجستان با ایران قرار دارد و این مزیت می‌تواند زمینه را تسهیل کند.

کد خبر 405720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.