تخفیف ویژه به شهروندان خوش‌حساب کرمانشاه در پرداخت عوارض

مدیرکل اداره درآمد شهرداری کرمانشاه از تخفیفات ویژه شهرداری به شهروندان برای پرداخت به موقع عوارض خبر داد.

ناصر حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فصل تخفیفات شهرداری، اظهار کرد: سه ماه‌ پایانی هر سال برای شهرداری فصل درآمد به حساب می‌آید و شهرداری در این سه ماه برای شهروندان تخفیفات ویژه‌ای در نظر می‌گیرد.

وی با اشاره به سال شروع اخذ عوارض نوسازی که طرحی ملی به حساب می‌آید، افزود: از سال ۱۳۴۹ بر اساس پایه و اساس محله‌ای و منطقه‌ای از شهروندان عوارض نوسازی اخذ شده که بعد از گذشت سال‌ها این عوارض در راستای خدمت‌رسانی صحیح به شهروندان اخذ می‌شود.

مدیرکل اداره درآمد شهرداری کرمانشاه با اشاره به تعلق گرفتن تخفیف پرداخت به موقع عوارض سالیانه، تصریح کرد: بر اساس ماده ۲ قانون عمران و نوسازی شهری که در سال ۱۳۴۷ به تصویب رسیده است، به مالکانی که در موعد مقرر برای اخذ عوارض نوسازی اقدام کنند،  ۱۰ درصد تخفیف داده می‌شود و در صورت پرداخت نکردن به موقع، به صورت ماهیانه ۹ درصد به مبلغ اصلی عوارض جریمه اضافه می‌شود.

حمیدی ادامه داد: عوارض‌های دیگری مانند خودرو فرسوده، قطع درختان، خدمات پسماند و کسب و پیشه اخذ می‌شود که پرداخت همه آن‌ها در موعد مقرر ضروری است و قطعا باعث خیر و منفعت برای خود شهروندان خواهد بود.

وی با اشاره به اخذ ملی عوارض خودرو، تاکید کرد: مالکان خودروهای شخصی و دولتی نیز سالیانه با در دست داشتن سند خودرو باید نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خودرو به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و در غیر این‌صورت ماهیانه با دو درصد جریمه دیرکرد مواجه خواهند شد.

مدیرکل اداره درآمد شهرداری کرمانشاه، گفت: مالکانی که قصد قطع درختان در ملک خود یا خارج آن را دارند با مراجعه به شهرداری منطقه می‌توانند مجوز لازم را دریافت کنند، در غیر اینصورت با جریمه‌کردهای سنگین روبه‌رو خواهند شد.

حمیدی افزود: پرداخت به موقع عوارض پسماند به نفع خود شهروندان است و خدمت‌رسانی را با کیفیت بالاتری فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: هرساله کسبه می‌توانند در سه ماهه پایانی سال جهت پرداخت عوارض کسب و پیشه خود اقدام کنند و از پنج درصد تخفیف خوش‌حسابی بهره‌مند شوند.

کد خبر 405714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.