صعود تیم ملی امید به یک معجزه نیاز دارد

یک کارشناس فوتبال گفت: در تیم ملی از لحاظ سخت افزاری مانند ایجاد کمپ ها پیشرفت داشته ایم که بازیکنان می توانند از آن استفاده کنند، اما درحال حاضر ما به یک دانش نیاز داریم.

مهدی کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با وضعیت تیم ملی فوتبال امید، اظهار کرد: برای انتخاب سرمربی تیم ملی امید یک سری جریانی هایی وجود داشت تا به مسابقات رسیدیم و به نوعی می شود گفت در دوره مقدماتی در هتل صعود کردیم. از تیم حمایت شد و به خاطر بازی های دوستانه لیگ را تعطیل کردند.

وی افزود: تیم ملی امید از بازیکنان جوان، مستعد و ستاره تشکیل می شود که در آینده به تیم ملی می روند. همیشه گفته ایم بهترین تیم ملی امید را داریم، اما هیچ زمانی نتیجه نگرفتیم و الان نزدیک ۴۴ سال است که به المپیک صعود نکردیم. 

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه باید ببینیم ورودی چه چیزی داده ایم و بعد از خروجی انتظار داشته باشیم، خاطر نشان کرد: با عدم برنامه ریزی صحیح، نداشتن بازی های تدارکاتی خوب، دیر انتخاب کردن کادر فنی و مدت کمی که بازیکنان درکنار هم بودند، نتیجه این می شود که از دو بازی مقابل ازبکستان و کره جنوبی فقط یک امتیاز جذب کنیم، اما این موارد نباید برای افرادی که در راس کار قرار دارند توجیه باشد.

کره شایسته پیروزی بود

کریمیان در خصوص بازی با ازبکستان و کره جنوبی، تصریح کرد: در بازی با ازبکستان نیمه اول خوب نبودیم، اما نیمه دوم عملکرد خوبی داشتیم و با تغییراتی که در تیم ایجاد شد توانستیم بازی را دردست بگیریم و موقعیت خلق کنیم. مقابل کره حتی با یک مساوی باتوجه به قرعه آخر که با چین بازی داشتیم، می توانستیم خیال خودمان را راحت کنیم اما همه چیز به اما و اگر کشیده شد. کره در هر دو نیمه بهتر از ما بود و تنها زمانی که گل زدیم توانستیم چند دقیقه بعد آن فشار وارد کنیم، درکل کره شایستگی پیروزی بیشتری داشت.

وی ادامه داد: از لحاظ ساختاری باید دقت کرد که کدام تیم فوتبال بازی می کند و کدام تیم بر اساس تک موقعیت ها و استعداد ها صاحب فرصت می شود. لیگ ایران را هم که نگاه کنیم همه تیم تیم ها از تاکتیک های قدیمی استفاده می کنند که از تیم ملی امید هم چیزی فراتر نمی شود انتظار داشت.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه شانس صعود به اما و اگر کشیده شده است، گفت: شانس صعود تیم ملی امید مانند گذشته به اما و اگر کشیده شده که اگر معجزه نشود من فکر نمی کنم، صعود کنیم.

کریمیان در رابطه تاثیر گذاری مربی تیم ملی امید، اظهار کرد: استیلی با عنوان های مختلف درکنار تیم بوده که تاثیر گذار است، اما باید دید از لحاظ فنی چقدر با بازیکنان کار شده و آن ها ارتقا پیدا کردند. دیگر تیم ها برنامه بلند مدت داشتند که تیم ما آن را نداشت‌.

تیم ملی امید به دانش نیاز دارد

وی با بیان اینکه از بازیکنان بهتر می شد بازی گرفت، خاطرنشان کرد: چند مهره در بعضی از پست ها اگر دعوت می شدند، می توانستیم در خط جلو از امید نورافکن استفاده کنیم. قطعا با دانش و کار بیشتر می شد نتیجه بهتر کسب کرد.

کارشناس فوتبال در خصوص بهتر شدن تیم ملی امید، تصریح کرد: در کوتاه مدت کار خاصی برای تیم امید نمی توان کرد و تنها در بلند مدت با برنامه ریزی اصولی می شود به این تیم کمک کرد.

کریمیان با اشاره به اینکه مربی های خارجی به زمان نیاز دارند، گفت: در تیم ملی از لحاظ سخت افزاری مانند ایجاد کمپ ها پیشرفت داشته ایم که بازیکنان می توانند از آن استفاده کنند، اما درحال حاضر ما به یک دانش نیاز داریم. برای مربی خارجی بحث پول است، زیرا وقتی پیشنهاد میلیاردی دارد نمی تواند آن را رد کند و با پایه ها کار کند.

کد خبر 405711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.