در ناامیدی، کمی امید هست

تیم فوتبال امید ایران برای صعود به مرحله بعد رقابت‌های انتخابی باید از سد چین بگذرد و چشم به بازی دو هم‌گروه دیگرش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های مرحله گروهی فوتبال انتخابی المپیک توکیو به روز آخر این مرحله رسید و تیم ملی امید ایران باید دنبال برتری مقابل چین باشد تا شاید همان اندک امید صعود به مرحله بعدی مسابقات زنده شود. شاگردان حمید استیلی در بازی اول خودشان یک تساوی مقابل ازبکستان بدست آوردند و در مسابقه دوم هم به کره جنوبی باختند تا با یک امتیاز تیم سوم جدول گروه باشند. از طرف دیگر کره با دو بردی که مقابل چین و ایران بدست آورده با شش امتیاز صدرنشین گروه است و ازبکستان هم که بعد از تساوی در مقابل ایران توانست چین را با دو گل ببرد و با چهار امتیاز تیم دوم جدول است.

در مسابقات همزمان فردا ایران به دیدار چین می‌رود و ازبکستان هم در مقابل کره بازی خواهد کرد و این قرعه شانس کمی را برای صعود فوتبال ما در پیش روی حمید استیلی قرار داده است. تفاضل ایران منفی یک است و تفاضل گل ازبکستان هم مثبت ۲ و ضمن اینکه لازم است ازبکها به کره جنوبی ببازند ما هم حداقل باید دو گل به چین بزنیم تا بعد از تساوی در تفاضل به خاطر گل زده بیشتر نسبت به ازبکستان شانس صعود پیدا کنیم.

تنها امیدواری ما این است که چین قعرنشین شانسی برای صعود ندارد و در بازی تشریفاتی خودش به دیدار ایران خواهد آمد ولی از طرف دیگر کره جنوبی هم صعودش قطعی شده برای صدرنشینی در گروه برای بازی مقابل ازبکستان فقط به یک تساوی احتیاج دارد که در این صورت کره و ازبکستان دست در دست یکدیگر صعود خواهند کرد. البته باید امیدوار باشیم ازبکستان در باخت به کره گل هم نزند تا تیم ایران در آمار گلهای زده با شرایط بهتری شانس صعود پیدا کند.

بردن چینی که در هر دو مسابقه قبلی خودش بازنده بوده کمترین انتظار از تیم امید ایران است تا حتی در صورت صعود نکردن، حذفی آبرومندانه‌تر را تجربه کند و این برای تیمی که بازیکنانی گرانقیمت و شناخته شده در اختیار دارد، اصلا قابل قبول نیست که نتواند از پس کره جنوبی و ازبکستان بربیاید.

به هر حال چهارشنبه ۲۵ دی از ساعت ۱۳:۴۵ دوبازی همزمان این گروه آغاز می‌شود و امیدهای ایران ضمن بردن چین باید حواسشان به بازی کره جنوبی و ازبکستان هم باشد تا شاید با رقم خوردن یک معجزه فوتبالی شانس صعود به مرحله بعد را پیدا کنند.

کد خبر 405707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.