۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
تصویری از پاریس در آینده

یک معمار مشهور ایتالیایی قصد دارد نسخه جدیدی از پایتخت محبوب فرانسه ایجاد کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از معماران مشهور ایتالیایی در نظر دارد که با بهبود شرایط ترافیکی،  بهره‌گیری از وسایل حمل‌ونقل پیشرفته‌تر و افزایش سطح فضای عمومی، پاریس را از نو بسازد. این معمار یکی از پیشروان استفاده از  فن‌آوری در محیط زیست شهری به حساب می‌آید و به دنبال راهی برای ایجاد جاده‌هایی است که خودورهای الکتریکی و بدون سرنشین بتواند به راحتی در آن تردد کند چرا که به عقیده وی چنانچه تحولات صنعت حمل و نقل به سمت استفاده از خودروهای بدون راننده حرکت کند، نوعی پایداری قابل دوام و ماندگار شهری به وجود خواهد آمد. معمار ایتالیایی هدف اصلی خود را کاهش ۵۰درصدی ترافیک پایتخت فرانسه، افزودن یک زمین بازی در بلوار پریفریک، جاده کمربندی مشهور این شهر، تبدیل یکی از بزرگراه‌های پاریس به محلی برای زراعت و مکانی برای تولید انرژی و نیز ایجاد مسیری برای تردد خودروهای الکتریکی اعلام کرد. 

ایده‌های بلندپروازانه این معمار در قالب تصاویری از طراحی‌های وی از آینده شهر در نمایشگاهی که در مرکز شهر پاریس برگزار شد، در معرض نمایش عمومی قرار گرفت. در این تصاویر وی به نحوه تغییرات و پیشرفت‌های خیابان‌ها و جاده‌های شهر تا سال ۲۰۵۰ پرداخت و تمرکز ذهنی بازدیدکنندگان را به سمت تغییرات چشمگیر حمل‌ونقل در آینده پاریس هدایت کرد. طرح‌های ارائه شده این معمار از آینده پاریس و ادعای وی مبنی بر امکان‌پذیر بودن این تغییرات برای داشتن شهری پایدار و عاری از هرگونه آلودگی بسیار امیدوارکننده بود چرا که استفاده از خوردروهای بدون سرنشین و الکتریکی منجر به داشتن هوای پاک‌تر و ایمنی بیشتر در جاده‌های شهر خواهد شد. 

طرح‌های این معمار در پنج پروژه جداگانه ارائه شده است که دو مورد از آن‌ها در بلوار ۳۵ کیلومتری پریفریک که یکی از پرترددترین بلوارهای اروپا به شمار می‌رود و خیابان‌های اطراف آن به مرحله اجرا در می‌آید. یکی از این دو پروژه به تبدیل بعضی از جاده‌ها و خیابان‌های شلوغ اطراف بلوار به زمین‌های بازی برای کودکان و در نتیجه کاهش ترافیک خودرو در این خیابان‌ها اختصاص دارد و پروژه دوم ساختمان‌های مسکونی سبزی را به تصویر می‌کشد که در سراسر بلوار امتداد یافته و هم‌چون پل‌هایی مسکونی به یکدیگر متصل شده است. بلوار مذکور سدی بین منطقه تاریخی پاریس و حومه‌های اطراف آن ایجاد کرده است. با احداث ساختمان‌های سبز این دو بخش به یکدیگر پیوند داده می‌شود.

پروژه سوم بزرگراه عظیم A۶ را مورد هدف قرار خواهد داد. در این پروژه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ۱۲ باند کنونی بزرگراه به چهار لاین تبدیل می‌شود و از لاین‌های میانی به‌عنوان گلخانه و کارخانه‌ای برای تولید انرژی خورشیدی استفاده خواهد شد. دو پروژه نهایی نیز به بررسی چگونگی تأثیر اطلاعات مربوط به حرکت در زمان واقعی بر افزایش حمل‌ونقل عمومی و فضاهای تردد می‌پردازد. در طول این دو پروژه‌ مراکزی شبیه به میدان‌هایی احداث خواهد شد که بسته به نیاز و نوع حمل‌ونقل برای تردد وسایل نقلیه گوناگون در ساعات مختلف روز ظاهر و ناپدید می‌شود. امید آن می‌رود که با عملی شدن این طرح‌ها تا سال ۲۰۵۰، پاریس به شهری کاملا هوشمند، پاک و پایدار تبدیل شود که در آن اهمیت به فضاهای سبز و تردد خودروهای پاک در کنار دیگر پروژه‌ها و زیرساخت‌های شهری مورد توجه واقع شده است.

کد خبر 405665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.