گرهی که به دست شهرداری آستارا باز می‌شود

تغییر سبک زندگی در شهرها و افزایش روز افزون استفاده از ماشین در امور روزمره ضرورت اصلاح الگوی رفتاری و توجه به ورزش و فعالیت‌های بدنی را بیش از گذشته نشان می‌دهد؛ اما نهادینه شدن فرهنگ ورزش و افزایش تحرک بدنی شهروندان، نیازمند همکاری همه دستگاهای اجرایی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تامین رفاه و سلامت شهروندان تنها محدود به جمع‌آوری زباله و توسعه فضای سبز شهری نیست؛ مدیران شهری به عنوان متولی بخش مهمی از امور شهر و شهروندان، در کنار فعالیت‌های عمرانی و خدماتی، طرح‌هایی را برای افزایش نشاط و شادابی و تحرک بدنی شهرنشینان اجرا می‌کنند.

یکی از فعالیت‌های مدیریت شهری که با هدف افزایش نشاط اجتماعی و تحرک بدنی انجام می‌شود، ایجاد تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی و حمایت مالی و معنوی از آن‌ها است؛ شهرداری آستارا از شهرداری‌های پیشگام در ارایه این نوع خدمات است؛ مدیریت شهری این شهر با تشکیل دو تیم باشگاهی زمینه حضور و فعالیت جوانان مستعد را فراهم آورده است.

باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری آستارا  شامل یک تیم فوتبال لیگ دسته دو، خانه کشتی و باشگاه بدنسازی در مدت زمان کوتاهی موفقیت‌های زیادی کسب کرده، اما با معضلاتی نیز دست به گریبان است.

کمبودهای باشگاه کشتی

حامد شیخی وردی، مربی خانه کشتی شهرداری آستارا با گلایه و ابراز ناراحتی از وضعیت تشک این باشگاه می‌گوید: خانه کشتی شهرداری یکی از بزرگترین و پرافتخارترین خانه‌های کشتی در استان گیلان است، اما امکانات مناسبی ندارد؛ در طول ۱۴ فعالیت این باشگاه با اینکه افتخارات زیادی را در ورزش کشتی استان و کشور به دست آورده، اما متاسفانه از کمبود امکانات و تشک مناسب رنج می‌برد.

وی با بیان اینکه تشک خانه کشتی آستارا کیفیت خود را از دست داده و پاره شده است، می‌گوید: متاسفانه آلودگی و کیفیت نامناسب تشک باعث بیماری‌های قارچی و آسیب‌دیدگی کشتی‌گیران در هنگام اجرای فن می‌شود.

مربی خانه کشتی شهرداری آستارا می‌گوید: با مسئولان مربوطه در خصوص مشکلات تشک بارها صحبت کرده‌ایم و هر بار به ما قول دادند که تشک نو بخرند، اما تاکنون به قول خودشان عمل نکرده‌اند.

تلاش برای حفظ تیم فوتبال

میثم الوان‌پور، سرپرست تیم فوتبال تیم شهرداری آستارا نیز کمبود منابع مالی را مهم‌ترین مشکل پیش‌روی این تیم در لیگ دست دوم کشور می‌داند و می‌گوید: "آرش بابلیان"، مدیر عامل، "طوفان کارگر" و "داریوش عبداللهی" به عنوان اعضای هیئت مدیره باشگاه شهرداری آستارا با تامین بخشی از هزینه‌ها به آن کمک کردند تا این تیم مردمی و پرطرفدار در این شهر حفظ شود و با قدرت به کار خود ادامه دهد. 

وی به تشدید مشکلات مالی این باشگاه در نتیجه افزایش قیمت بلیط که مانع حضور در مسابقات شهرهای دیگر شده اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به اینکه شهردار ماهانه مبلغ قابل توجهی را برای حقوق، ایاب و ذهاب و هتل بازیکنان هزینه می‌کند، متاسفانه پرداخت هزینه پروازها برای وی میسر نیست.

سرپرست تیم فوتبال تیم شهرداری آستارا رفت و آمد با اتوبوس را باعث خستگی و افت کیفیت فنی بازیکنان فوتبال در هنگام بازی می‌داند و می‌افزاید: امیدواریم با تدبیر شهردار، مدیر عامل و هیئت مدیره باشگاه اعضای تیم بتوانند تعدادی از بازی‌هایی که نیاز به طی مسافتی طولانی دارد را به وسیله پرواز انجام دهند.

الوان‌پور با بیان اینکه زمین چمن مصنوعی و پیست و رختکن که به تازگی در ورزشگاه وحدت ساخته شده دارای کیفیت مناسبی است، می‌گوید: در حال حاضر تنها مشکل این ورزشگاه جایگاه تماشگران است که نیمی از هواداران پرشور در جایگاه به صورت نشسته و تعدادی دیگر در کنار فنس‌ها ایستاده تیم را تشویق می‌کنند که این شرایط شایسته مردم بافرهنگ آستارا نیست.

وی اضافه می‌کند: در ابتدا فعالیت دور پنجم شورا تیم شهرداری آستارا در لیگ برتر استان گیلان حضور داشت که با حمایت قاطع اعضای شورا و شهردار این تیم مقتدرانه به لیگ دست سوم کشور صعود کرد و با نمایشی خیرکننده در چند هفته مانده به پایان لیگ با کسب مقام قهرمانی به لیگ دست دوم کشور راه یافت.

سرپرست تیم فوتبال تیم شهرداری آستارا می‌افزاید: این تیم قبلا پروانه رسمی فعالیت نداشت، اما با تلاش و همت شهرداری و شورای اسلامی شهر توانست در سال گذشته مجوز فعالیت دریافت کند.

ورزش از نگاه مدیریت شهری

جواد معیتی، شهردار آستارا می‌گوید: شهرداری این شهر در حال حاضر یک تیم مدعی فوتبال در لیگ دست دوم کشور، یک خانه کشتی در تمامی در رده سنی و باشگاه بدنسازی که به بخش خصوصی واگذار شده است را در اختیار دارد.

وی  می‌افزاید: تیم فوتبال شهرداری آستارا سال گذشته با شایستگی در لیگ سه با سرمربیگری "حسن اشجاری" بازیکن سابق تیم‌های ملی، ملوان انزلی و استقلال تهران از ۱۸ بازی خود ۱۱ پیروزی و چهار تساوی و سه شکست را در کارنامه ثبت کرد و با ۳۷ امتیاز و نمایشی فوق‌العاده در دو هفته مانده به پایان بازی‌ها با اقتدار برای نخستین بار به لیگ دسته دو کشور صعود کرد.

وی اضافه می‌کند: تیم شهرداری آستارا اکنون در لیگ دو با سرمربیگری "حسن اشجاری" در گروه الف با ۱۴ بازی هفت برد، سه مساوی، چهار باخت، ۲۴ امتیاز و شش امتیاز فاصله با تیم نخست در میان ۱۴ تیم در جایگاه پنجم تیمی قرار دارد.

شهردار آستارا با بیان اینکه باشگاه کشتی این شهرداری در سال ۸۴ تاسیس شد و سپس فعالیت خود را از سال ۸۵ به عنوان خانه کشتی آغاز کرده است، می‌افزاید: این باشگاه موفقیت‌ها و مقام‌های بسیار خوبی را در رده‌های مختلف لیگ کشتی در مدت ۱۴ سال فعالیت خود در استان گیلان و کشور به دست آورده است.

معیتی به اقدامات عمرانی و تکمیلی شهرداری و شورای اسلامی آستارا در ورزشگاه وحدت این شهر اشاره می‌کند و می‌گوید: ساخت رختکن، دو چشمه سرویس بهداشتی، حمام و روشویی برای بازیکنان میزبان و مهمان، ساخت اتاق داوران در حدود ۲۵ مترمربع همراه با سرویس بهداشتی، حمام و روشویی، نصب داربست در اطراف زمین برای انجام بازی‌ها، کمک‌رسانی با ماشین‌آلات برای جابجایی مصالح و ساخت پیست و پاکسازی اطراف آن از اقدامات مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر آستارا برای کمک به این باشگاه‌ها و تکمیل ورزشگاه وحدت این شهر است.

کد خبر 405662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.