آغاز عملیات احداث تقاطع ۱۵ دی شهر ابرکوه

شهردار ابرکوه گفت: عملیات اجرایی احداث تقاطع ۱۵ دی شهر ابرکوه با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال آغاز شد.

سیدعلیرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر ابرکوه نقطه اتصال بزرگراه یزد، سورمق و اقلید است، اظهار کرد: ورودی شهر ابرکوه به‌عنوان دروازه ورود به کلانشهر یزد از سمت استان فارس مهم‌ترین محور مواصلاتی و ترانزیتی این استان‌ محسوب می‌شود که دارای پیچ خطرناک و حادثه‌خیز بود، اما با احداث این تقاطع این ایرادات برطرف می‌شود.

وی افزود: تقاطع ۱۵ دی یک تقاطع غیر همسطح است که بر اساس ضوابط ترابری در محورهای برون‌شهری و با هدف رفع نیازهای شهرستان احداث می‌شود.

شهردار ابرکوه با بیان اینکه هزینه احداث این تقاطع از سوی کارشناسان وزارت راه و شهرسازی ۸۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تاکید کرد: فضاسازی اطراف تقاطع، چمن‌کاری و احداث فضای سبز، روشنایی و انتقال تأسیسات زیر بنایی و تملک اراضی به اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال نیاز دارد که توسط شهرداری انجام می‌شود.

رسولی با بیان اینکه احداث این پروژه یک سال به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف تعیین ورودی مشخص و معرفی حوزه گردشگری و تاریخی شهر، کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای و اصلاح مسیر دسترسی به اراضی اطراف اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۱۵ دی ۱۳۸۶ سالروز حضور مقام معظم رهبری در شهر ابرکوه است و به همین دلیل  نام ۱۵ دی برای این تقاطع انتخاب شده است.

کد خبر 405661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.