ضرورت ایجاد فضایی ایمن برای تردد شهروندان

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: علاوه بر ضرورت رفع هر انسدادی در پیاده رو و خیابان برای تردد شهروندان، امنیت و آسودگی کامل آن‌ها نیز بسیار اهمیت دارد.

به گزارش ایمنا، یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با ارائه گزارش مدیرعامل شرکت شهربان حریم بان شهرداری تهران درباره عملکرد سال جاری این شرکت آغاز شد.

زهرا صدر اعظم نوری پیش از گزارش شرکت شهربان هدف از این جلسه را بررسی عملکرد شرکت و تصمیم گیری برای در نظر گرفتن اولویت های این شرکت در بودجه سال ۹۹ شهرداری دانست.

امیر فتاحیان، مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در ابتدا با تاکید بر اینکه شرکت مطبوعش در نه ماهه نخست سال ۹۸ عملکردی به مراتب قابل دفاع تر داشته است گفت: افزایش سطح کیفی و کمی تعاملات با مناطق در راستای پیشبرد اهداف مدیریت شهری و هم افزایی با مناطق ۲۲ گانه و اجرای طرح های فوریتی و مناسبتی و نیز اصلاح روند انتخاب پیمانکاران واجد شرایط با برگزاری مناقصه عمومی و کاهش هزینه های لازم از جمله مواردی بود که شرکت را دچار تحولات راهبردی کرده است.

وی همچنین تقویت نیروی انسانی موجود در شرکت از طریق بسته های آموزشی و رفتاری را از دیگر گام هایی دانست که نمره شرکت را قابل قبول تر از سالهای قبل کرده است.  

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران در ادامه سخنانش به ارائه عملکرد ۹ ماهه شرکت پرداخت و اضافه کرد: بیش از ۱۷۹ هزارو هشتادو ماموریت صورت گرفته است که به تفکیک در رفع سد معبر ۱۳۶ هزارو ۷۹۱ مورد، آزاد سازی معابر (حصار کارگاهی) ۵ هزارو ۳۵۵ مورد، همکاری در اجرا و صیانت از آرای (ماده ۱۰۰)   ۳ هزارو ۹۸۲، جلوگیری از تخلف ساختمانی املاک دارای پروانه ۲۶ هزارو ۸۳۰ مورد، جلوگیری از تغییر کاربری بدون مجوز ۶۷۸ مورد، پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ۳ هزارو ۲۸۸ مورد و شناسایی و رفع آثار تخلف از ساخت و ساز غیر مجاز ۲ هزارو ۱۵۸ مورد بوده است.  

فتاحیان یکی از مشکلات موجود شرکت را صدور جریمه ورود به طرح ترافیک برای ماشین های شرکت عنوان کرد و خواستار مساعدت شورا و شهرداری برای رفع این مشکل شد.  

زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در اینباره تاکید کرد که؛ شهرداری تهران باید برای رفع این معضل اقدام کند. چطور می شود که برای گروهها و سازمانها غیر وابسته به شهرداری سهمیه هایی در طرح ترافیک در نظر می گیرد اما برای خودرو هایی که در حوزه شهری باید خدمات رسانی داشته باشند چنین مزایای در نظر گرفته نمی شود.

در ادامه و بعد از اتمام ارائه گزارش مدیرعامل شرکت شهربان حریم بان با بیان اینکه بحث رعایت حریم پیاده‌رو در همه نقاط دنیا بسیار اهمیت دارد، گفت: اگر در نقاطی به دلیل ساخت و ساز سد معبری ایجاد شده و یا احتمال خطر وجود دارد باید مالک حریم پیاده رو را رعایت و یا اگر معبری باریک است امنیت آن را تامین کند.  

نوری با بیان اینکه باید با ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیرو و سالانه ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه تلاش شود تا تخلفات ساختمانی از این دست کاهش پیدا کند، گفت: بنظر بنده عملکرد شما قابل قبول است اما ضمن اینکه باید آن را تقویت کنید باید میزان رضایت یا عدم رضایت از عملکردتان را در بین مردم جستجو کنید، معتقدم مردم از تلاش برای رفع سدمعبرهای ساختمانی رضایت زیادی ندارند.  

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: وقتی هزار و ۵۰۰ متر در حریم یک ساختمان تخلف می‌شود، هیچ مسؤولی نمی‌تواند بگوید آن را ندیدم، اینکه به آن رسیدگی نمی‌شود دلیلش این است که فرد مسوول نخواسته آن را ببیند.  

وی همچنین با اشاره به اینکه رفع سد معبر باید محسوس باشد و به چشم مردم بیاید، اظهار کرد: به قطع باید معضل بیکاری و فقر را در مواجه با پدیده دستفروشی در نظر گرفته و به آن توجه کنیم اما در جایی که دستفروشی به امنیت و آسایش شهروندان تعرض می‌کند باید به جد جلوگیری شود.  

نوری گفت: در محدوده میدان ولیعصر و یا میدان تجریش به قدری تعداد دستفروشان زیاد بود که شهروندان به ویژه سالمندان و بانوان از نداشتن امنیت و یا مشکل در تردد گلایه می‌کردند. درعین حال فرصت برای برخی سارقان و یا خلافکاران نیز در میان سیل دستفروشان ایجاد می‌شد تا به کارهای غیرقانونی دست بزنند.   

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه معتقدم سد معبر نسبت به سالهای گذشته کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: البته نباید لحظه‌ای از وظیفه خود غافل بمانید زیرا که سهولت در تردد ابتدایی‌ترین نیاز شهروندان باشد که باید به آن ارج نهاد.

منبع: فارس

کد خبر 405651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.