پیگیر جاری شدن زاینده‌رود در پایان سال هستیم

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بنا بر تصویب کارگروه آب شورای شهر، جاری شدن آب در بهمن و اسفند سال جاری در رودخانه زاینده‌رود توسط آب منطقه‌ای پیگیری خواهد شد.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص مصوبه کارگروه تخصصی آب شورای اسلامی شهر اصفهان که عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه حق‌آبه زیست محیطی رودخانه و تالاب گاوخونی به عنوان مطالبه جدی مردم اصفهان مطرح و شورای شهر و محیط زیست استان بر تحقق آن تاکید کردند. 

وی با بیان اینکه بنا بر تصویب کارگروه، جاری شدن آب در بهمن و اسفند سال جاری در رودخانه زاینده‌رود پیگیری خواهد شد، افزود: آب منطقه‌ای استان موظف است برای مجاب کردن تصمیم‌گیران کلان مانند شورای عالی آب در جهت همراهی این تصمیم، اقدامات لازم را پیگیری کرده و از این مطالبه بحق کوتاه نیاید.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان درباره علت انتخاب دوماه پایانی سال برای جاری شدن مجدد آب در زاینده‌رود، تصریح کرد: هر زمان دیگری غیر از این زمان آب در زاینده‌رود جاری شود، اگرچه شاید به نام محیط زیست باشد اما محیط زیست بهره‌ای از آن نبرده و آب برای مصارف دیگر استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در دفعات قبلی وقتی زمان رهاسازی مقارن با فصل کشاورزی می‌شد، آب چندانی به تالاب نمی‌رسید اما این‌بار که کشاورزان کمترین نیاز را به آب دارند می‌توان با جاری شدن آب، به اینکه محیط زیست از آن بهره‌مند شود، امید داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: تمامی اعضای کارگروه آب شورای شهر اصفهان به اتفاق بر این موضوع تاکید کرده و زین پس نیز از هیچ اقدام قانونی برای حراست از حق قانونی مردم و محیط زیست اصفهان دریغ نخواهند کرد.

کد خبر 405635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.