تقسیم درآمد تبلیغات مسابقات ورزشی؛ ۷۰ درصد به صدا و سیما می‌رسد؟

طی رای اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، ۷۰ درصد حق پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات ورزشی در اختیار صدا و سیما و ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، ابراهیم شکوری اظهار کرد: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور  درباره نحوه تقسیم درآمدهای یادشده مخالفت و روش دیگری را تصویب کرد.

وی افزود: دولت در بند لام تبصره ٩ لایحه بودجه سال آینده کل کشور، بدون نظرخواهی از صداوسیما، پیشنهاد تقسیم مساوی درآمدهای ناشی از پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات ورزشی را ارائه کرده بود.

بنا به گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس صداوسیما، شکوری تاکید کرد: این در حالی است که طبق بند (پ) ماده ٩٢ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف بود تمهیدات قانونی این موضوع را با تفاهم دو جانبه رسانه ملی و وزارت ورزش و جوانان فراهم کند.

مدیرکل امور مجلس صداوسیما درباره مصوبه نهایی کمیسیون تلفیق در این زمینه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، به تقسیم این درآمدها به میزان ۷۰ درصد در اختیار صداوسیما و ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان، رای دادند تا این درآمد از طریق وزارت ورزش و جوانان برای تقویت ورزش کشور و کمک به فدراسیون‌های مربوطه اختصاص داده شود.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 405630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.