ماجرای درگیری و قتل در دانشگاه امام صادق(ع)

ماجرای درگیری و قتل در دانشگاه امام صادق، آتش سوزی یک خیاطی در اصفهان،ارسال بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی برای سیل زدگان، افزایش ۴ برابری تقاضای وام ازدواج برای دختران زیر ۱۵ سال، عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه ۹۹برخی عناوین بسته خبری اجتماعی امروز - دوشنبه ۲۳ دی ماه- است که در ادامه میخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو نفر از کارمندان دانشگاه امام صادق در جریان اختلاف مالی و کاری درگیر می شوند و یکی از کارمندان به قتل می رسد.

حدود ساعت ۲۰ دیشب افرادی که در همسایگی دانشگاه امام صادق (ع) زندگی می‌کردند با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و وقوع قتلی را اعلام کردند.

بعد از این تماس، تیم عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس در محل حاضر و مشخص شد بین دو نفر از کارمندان این دانشگاه درگیری روی داده است.

متهم در یک عملیات پلیسی، در خیابان خوردین دستگیر شد و ضمن اقرار به قتل، علت آن را اختلاف مالی و کاری عنوان کرد.

قاتل که فردی ۴۴ ساله است، در اظهاراتش گفت: نگهبان دانشگاه امام صادق بودم، مقتول (فردی ۴۷ ساله) مدیر عمومی و مسئول تدارکات دانشگاه امام صادق (ع) بوده است که از مدت‌ها قبل با هم اختلاف مالی و کاری داشتیم.

وی افزود: امشب هنگامی که مسئول تدارکات (مقتول) محل را ترک کرد و قصد رفتن به خانه داشت، درگیری بین ما پیش آمد، با یک میلگرد به سر او ضربه وارد کردم که این ضربه موجب کشته شدن وی شد. قاتل ساعاتی پیش دستگیر شده است.

آتش سوزی مغازه خیاطی در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از آتش گرفتن یک مغازه خیاطی و مصدوم شدن و سوختگی ۳ نفر خبر داد و گفت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام یک مورد حریق مغازه خیاطی در یکی از محلات شهرستان اصفهان، بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شد.

وی افزود: ماموران در بررسی های اولیه مشاهده کردند ، بر اثر آتش سوزی یک مغازه خیاطی ، ۳ نفر دچار سوختگی از ناحیه صورت و دست شده اند.

خدادوست با اشاره به مهار آتش سوزی توسط عوامل آتش نشانی بیان داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

پدر و مادر زن خیانتکار از قصاص داماد خود گذشتند

مرد جوانی که با اطلاع از خیانت همسرش او را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود پس از محاکمه به اتهام قتل عمد از سوی قضات شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد. اما درحالی‌که در انتظار چوبه دار بود به کمک مددکاران زندان و با جلب رضایت اولیای دم به شرط پرداخت ۴۰۰میلیون تومان دیه از اعدام نجات پیدا خواهد کرد.

این مرد ۳۸ ساله روز بیست وهفتم اسفند سال ۹۲ با حالی پریشان و لباس خونین به اداره پلیس استان قم مراجعه کرد و مدعی شد که در جریان درگیری با همسرش او را با ضربه چاقو کشته و از خانه‌اش در کرج گریخته است.

با شروع تحقیقات مأموران به همراه متهم به خانه وی رفته و جسد همسرش را پیدا کردند.

متهم درباره انگیزه قتل گفت: وقتی متوجه شدم همسرم به من خیانت کرده است با هم بحثمان شد او درحالی‌که هیچ ابایی از پنهان کردن این موضوع نداشت حرف‌هایی به من زد که بشدت عصبانی شدم وخون جلوی چشمانم را گرفت به آشپزخانه رفتم وبا برداشتن یک چاقو به سراغ المیرا رفتم و او را با ضربه جاقو به قتل رساندم.

ارسال بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی برای سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان

سعید متانی معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ارسال ۱۱ هزار و ۲۰۰ بسته غذایی در ۷۲ ساعته برای سیل زدگان سیستان وبلوچستان خبر دادو گفت: در شرایط اضطراری و به هنگام وقوع حوادث و سوانح، دو راهکار اصلی «توزیع عمومی غذا» و «توزیع بسته های غذایی آماده» برای مدیریت وضعیت تغذیه ای افراد در ساعات اولیه حوادث در دستورکار نیروهای امدادرسان قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف از توزیع بسته های غذایی آماده و بسته بندی شده از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر مستقر در مناطق سیل زده، کاهش یا پیشگیری از سوءتغذیه و همچنین توان بخشی افرادی است که دچار سوءتغذیه متوسط هستند.

معاون لجستیک و آمادگی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: همچنین از زمان وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان تاکنون سه هزار و ۲۰۰ تخته چادر امدادی کامل تیپ ۲، سه هزار و ۲۸۰ تخته پتو مینک نمدی، پنج هزار کیلوگرم نایلون پوشش چادر، هفت هزار و ۸۲۰ بسته قند ۷۰۰ گرمی، ۱۳ هزار و ۳۸۷ بسته شکر ۹۰۰ گرمی، ۱۷ هزار و ۵۹۱ بسته حبوبات ۹۰۰ گرمی، سه هزار بسته غذایی یکماهه، پنج هزار و ۲۰۰ قوطی کنسرو لوبیا چیتی، هزار و ۴۰۰ بسته چای خشک، ۱۱ هزار و ۵۲۰ بطری روغن مایع ۸۱۰ گرمی و هزار قوطی کنسرو تن ماهی برای توزیع در میان سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان به این استان ارسال شده است.

جبران خطاها با تشییع باشکوه جان‌باختگان هواپیمای اوکراین

احمد برجعلی رییس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی علامه طباطبایی معتقد است، افزون بر عذرخواهی و ارائه توضیح دقیق درمورد علت سقوط هواپیمای اوکراینی، می‌توان با برگزاری مراسم تشییع باشکوه و آبرومند پیکر جان‌باختگان این حادثه، خطاها را جبران کرد.

وی ادامه داد: تاخیر شاید دلایلی داشته باشد اما جامعه را در وضعیت غیر عادی، شوک و پیشگیری ناپذیر قرار می دهد، به گونه ای که پیامدهای روانی - اجتماعی سنگینی برای جامعه به بار می آورد و باعث می شود توهمات، شایعات و اطلاعات غلط جایگزین اطلاعات درست شود و گمانه زنی شکل گیرد.

برجعلی یادآور شد: بر همین اساس می گوییم اطلاع رسانی به موقع راهگشا است ولو اینکه تلخ و ناگوار باشد. در واقع اتفاق ممکن است گریزناپذیر باشد اما کنترل خشم باید مدیریت شود و به پهنای باند زندگی افراد فکر و کمک کرد تا استرس تقلیل یابد.

عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه۹۹

محمد تقی نظرپور درباره افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه سال ۹۹ گفت: حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه ۹۹ افزایشی نداشته و همانند سال ۹۸ اعمال می‌شود.

وی درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت نیز گفت: حقوق اعضای هیئت علمی که در دانشگاه‌های وزارت علوم تدریس می‌کنند با حقوق اعضای هیئت علمی که در همان رشته و مرتبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌کنند، متفاوت است.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: بر همین اساس برخی از اساتید دانشگاه‌ها خواستار اصلاح حقوق اعضای هیئت علمی، تحت عنوان متناسب سازی حقوق اعضای هیئت علمی با دریافتی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که این موضوع همچنان پیگیری می‌شود ولی هنوز موفقیتی حاصل نشده است.

وی افزود: بررسی راهکارهایی برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم آغاز شده تا جامعه علمی ما بتوانند با قوت و دلگرمی بیشتری در حد شأنشان حمایت شوند و کارشان را همچنان که مؤثر بوده ادامه دهند.

افزایش ۴ برابری تقاضای وام ازدواج برای دختران زیر ۱۵ سال

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، از تعیین محدودیت سنی برای وام ازدواج در بودجه سال آینده خبر داد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار کرد: سعی داریم بتوانیم در قانون بودجه محدودیت سنی برای وام ازدواج مدنظر قرار دهیم تا امکان سوء استفاده از وام ازدواج وجود نداشته باشد.

معصومه ابتکار،‌ با بیان اینکه کمیسیون فرعی لوایح دولت نسبت به لایحه کودک همسری نظر مثبتی داده‌، اظهار کرد: با توجه به آمارهایی که از میزان ازدواج کودکان وجود دارد باید هرگونه ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال را در قانون تثبیت کنیم و به

۴۳.۵ میلیون نفر جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی

براساس آخرین آمار اعلام شده سازمان تأمین اجتماعی، تا پایان شش ماهه اول سال جاری، ۴۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۵۳۳ نفر تحت پوشش این سازمان قرار گرفتند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی این سازمان تعداد بیمه‌شدگان اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی تا پایان شهریور سالجاری به ۱۴ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۶۵۳ نفر رسیده است.

همچنین تعداد بیمه‌شدگان تبعی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی، ۲۲ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۹۵۰ نفر در در همین مدت اعلام شده است. در مجموع بیمه‌شدگان اصلی و تبعی این سازمان ۳۶ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۰۳ نفر شده‌اند.

دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در سوادکوه

سرهنگ محمدرضا کردان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، از دستگیری دو نفر حفار غیرمجاز در شهرستان سوادکوه خبر داد و گفت: «با توجه به گزارش‌های مردمی در خصوص تردد یک دستگاه خودروی مشکوک در محور شهر آلاشت، در یک عملیات ایست بازرسی و توقف نمودن خودروی مذکور، یک دستگاه فلزیاب دیجیتال  کشف و ضبط شد.»

او افزود: «با هماهنگی دستگاه قضایی و همراهی پاسگاه انتظامی شهرستان، بلافاصله حفاران غیر مجاز دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.»

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به بیش از ۵۵۰۰ بازدید میدانی و عملیاتی در ۹ ماه نخست سال جاری در سطح استان گفت: «در این مدت ۱۷۰ نفر متجاور به عرصه های فرهنگی و تاریخی دستگیر و ۴۸۷ قلم شیء اصل و بدل کشف و ضبط شد.»

کد خبر 405610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.