کلاهبرداری با شگرد فروش اینترنتی مقاله

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش مقاله آماده در یکی از سایت های اینترنتی از شهروندان کلاهبرداری می کرد خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در یکی از سایت های اینترنتی از وی کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در یکی از سایت های اینترنتی آگهی فروش انواع مقاله آماده را مشاهده و با شخص آگهی دهنده تماس برقرار کرده و درخواست خرید یک مقاله را می کند و فروشنده نیز از او می خواهد که  وجه مربوطه برایش انتقال دهد اما پس از انجام خواسته وی فرد فروشنده مقاله دیگر به تلفن خود پاسخ نداده است.

رئیس پلیس فتا اضافه کرد: ماموران مشغول بررسی این پرونده بودند که دو نفر دیگر نیز که با همین کلاهبرداری مواجه شده بودند برای شکایت به پلیس فتای استان مراجعه کردند که از کلاهبرداری های بسیاری بر اثر سهل انگاری مال باختگان حکایت داشت.

این مقام انتظامی ادامه داد: سرانجام با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی و جستجو در فضای سایبر، عامل اصلی این نوع از کلاهبرداری های اینترنتی شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی گفت: سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکی بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

کد خبر 405606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.