عده‌ای گرامیداشت آیت‌الله هاشمی در مشهد را مذموم می‌دانند

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برگزاری مراسم سالگرد ایت‌الله هاشمی رفسنجانی، امری مذموم تلقی می‌شود و عده‌ای با محدودیت‌های اطلاع رسانی و شانتاژها باعث می‌شوند آنچه برای این چهره در فضای شهری باید اتفاق بیفتد انجام نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه قدرشناسی مردم ایران به ویژه شهروندان مشهدی، تشییع ماندگاری را در تاریخ این شهر به جا گذاشت، اظهار کرد: برای تداوم راه این شهید بزرگ، تشییع با شکوه یا نامگذاری برخی معابر و مکان‌ها کافی نیست و باید اندیشه، تفکر و روش زندگی این سردار شهید نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از سردار سلیمانی نه ناسزایی شنیدیم و نه حمایت از جریان خاصی دیدیم، افزود: آنچه از خون این شهید برایمان به یادگار ماند انسجام و وحدت و همدلی ملت ایران با گرایش‌های قومی مذهبی و سیاسی مختلف است که باید از آن مراقبت و حراست کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به ۱۹ دی ماه، سومین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: مرحوم هاشمی یک چهره مبارز بود که نقش برجسته‌ وی در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و پایان جنگ و نیز مبارزات پیش از انقلاب بی‌بدیل بود.

وی ادامه داد: زمانی که مرحوم هاشمی زیر شلاق و شکنجه‌های حکومت پهلوی بوده، عده‌ای بودند که اعتقادی به مبارزه نداشتند و حتی سابقه یک روز زندان را هم ندارند اما امروز تبدیل به تئوریسین و نظریه پرداز شده‌اند.

حیدری اضافه کرد: متاسفانه برگزاری مراسم سالگرد چنین فردی، امری مذموم تلقی می‌شود و عده‌ای با محدودیت‌های اطلاع رسانی و شانتاژها باعث می‌شوند آنچه برای این چهره در فضای شهری باید اتفاق بیفتد انجام نشود.

لزوم رقابت در انتخابات و اطلاع‌رسانی شفاف در حوادث

وی افزود: حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی به جز از آنکه جان هموطنان و نخبگان علمی و دانشگاهی‌مان را گرفت، اعتمادی که پس از حوادث تلخ آبان‌ماه در جریان وداع با سردار سلیمانی بازسازی شده بود، را نیز تضعیف کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه اگر نظام اطلاع‌رسانی کشور در فضای آزاد و شفاف انجام شود، در چنین مواقعی شرایط خیلی بهتری را تجربه خواهیم کرد، گفت: در کنار اینکه از مجازات مقصرین این خطای بزرگ نباید بگذریم اما از آسیب‌های احتمالی این فاجعه که می‌تواند بر وحدت ملی ایران تاثیرگذار باشد، غفلت نکنیم و مراقب باشیم که سرمایه‌های نمادین و اقتدارمان در حوزه دفاع و امنیت کشورمان تضعیف نشود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید انتخابات بیش از پیش به یک مانور انسجام ملی تبدیل شود اما عدم احراز صلاحیت گسترده بین جریان اصلاحات و اعتدال، رقابت در این عرصه دچار خدشه کرد، افزود: اگر شرایط رقابت بین جریان‌های درون نظام حذف شود اتفاق نامبارکی است، بنابراین از همه دلسوزان نظام تقاضا می‌کنم به این موضوع ورود پیدا کنند و در فرصتی که شورای نگهبان برای رسیدگی به اعتراضات دارد، این موضوع را اصلاح کنند.

کد خبر 405597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.