رشد بی‌سابقه ۱۶۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس امروز ۲۳ دی

شاخص کل بورس تهران پس از پایان معاملات امروز موفق به ثبت رکورد تاریخی بیشترین رشد مقداری در طول فعالیتش، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز _ دوشنبه ۲۳ دی ماه_ با افزایش تاریخی ۱۶ هزار و ۳۸۸ واحدی به ۳۹۲ هزار و ۳۸ واحد و در آستانه ۴۰۰ هزار واحد رسید.

از تغییرات دیگر شاخص‌های بورس می‌توان به افزایش ۴۳۴۹ واحدی شاخص کل هم وزن، افزایش ۴۳۸۵ واحدی شاخص قیمت، ۱۲۳۱۵ واحدی شاخص بازار اول، ۳۱ هزار و ۵۱۰ واحدی شاخص بازار دوم، ۱۴ هزار و ۸۹۲ واحدی شاخص صنعت، ۸۲۱ واحدی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ و افزایش ۶۷۳ واحدی شاخص ۵۰ شرکت بزرگ اشاره کرد. این افزایش از نظر درصدی با ۴.۴ درصد رشد به عنوان پنجمین  رشد بزرگ تاریخی بورس محسوب می شود.

همچنین حجم معاملات بورس تهران به ۸۲۵۵ میلیون سهم طی ۵۲۰ هزار و ۲۷۴ معامله و به ارزش ۳۹ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۱۸۹ میلیون ریال رسید. ارزش کل بازار بورس تهران نیز بالغ ۱۴ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال شد. پس از ثبت پایان معاملات، آمارهای موجود نشان از ثبت رکوردهای جدیدی در بورس تهران دارد که رقم شاخص کل و حجم معاملات از جمله این رکوردها است.

در این میان نمادهای "فاراک۱"، "فولاد۱" و"غگرجی۱" بیشترین افزایش قیمت و نمادهای "سهرمزح۱"،"سفار۱" و "چکاوه۱" بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

کد خبر 405594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.