آموزش بیش از ۳ هزار شهروند سبزواری

مدیر آموزش و پژوهش شهرداری سبزوار گفت: در ۹ ماه نخست امسال سه هزار و ۳۵۳ نفر از شهروندان محلات هدف در حاشیه کال عیدگاه، صالح آباد، کلاته سیفر و قلعه نو در این شهر از آموزش‌های شهروندی شهرداری بهره بردند.

به گزارش ایمنا، سیدرضا کوشکی اظهار کرد: توجه به آموزش و بالابردن سطح فرهنگ شهروندی، رویکردی نوین است که بیشتر کشورهای توسعه یافته به آن پرداخته و نتایج موثر آن در توسعه ی پایدار، رفاه و پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی، باعث شده که کشورهای در حال توسعه نیز ضرورت آن را درک کرده و زمینه آموزش و تحقیق آن را فراهم آورند.

وی اضافه کرد: ارایه آموزش‌های شهرداری می‌تواند در افزایش میزان پایبندی مردم به فرهنگ شهروندی نقش بسزایی داشته باشد و با همراهی آنان مسائل شهری، مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی بیشتر افزایش یابد.

مدیر آموزش و پژوهش شهرداری سبزوار با بیان اینکه شهرداری به ترویج آموزش شهروندی خصوصا در محلات هدف، نگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: واحد آموزش شهرداری با همکاری بخش خصوصی توانسته در ۹ ماه نخست سال جاری آموزش‌های لازم را در مجموع با ۳۷ هزار و ۱۹۸ ساعت به  سه هزار و ۳۵۳ نفر از شهروندان محلات هدف این شهر ارایه دهد.

کوشکی ادامه داد: این آموزش‌ها در قالب ۱۹ سرفصل در موضوعات آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی، خانواده و اشتغال زنان، دیابت و تغذیه، مدیریت هزینه در خانواده، خانواده موفق، بهداشت محیط پسماند، برگزاری کارگاه‌های مشاوره فردی خانواده، کنترل خشم و استرس در خانواده، کارآفرینی، خانواده وفرزندآوری بوده است.

کد خبر 405592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.