رونمایی سامانه جمع آوری و خرید پسماند خشک در اراک

شهر اراک از آغاز اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری در اراک با محوریت کوی علوی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدکریم شفیعی در آیین رونمایی از سامانه جمع آوری و خرید پسماند خشک اظهار کرد: اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری در اراک با محوریت کوی علوی آغاز شده است که با گذشت زمان و رفع نواقص طرح به دیگر نقاط شهر نیز تعمیم داده خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این طرح می‌توان زباله‌های پسماند خشک شهری را تفکیک و از آنها در راستای تبدیل و ایجاد اشتغال بهره برداری کرد.

شهردار کلانشهر اراک تصریح کرد: این طرح ابتدا در منطقه کوی علوی(مسکن) با جمعیتی بالغ بر شش هزار و ۶۴۰ نفر و بکارگیری هفت دستگاه خودرو مخصوص و دو موتورسیکلت انجام خواهد شد و امید است با اجرای موفق طرح و همکاری شهروندان در پیشبرد و توسعه اهداف شهروند هوشمند و دوستدار محیط زیست گام مناسبی برداشته شود.

وی افزود: با اجرای این طرح روزانه ۳۰ تن زباله خشک تفکیک خواهد شد و این می‌تواند کمک بسیاری در زمینه حفظ محیط زیست، استفاده از پسماندهای خشک و بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید داشته باشد.

شفیعی گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا نیاز به فرهنگ سازی دارد تا شهروندان بدانند با انجام این کار کمک قابل توجهی به حفظ سلامت محیط زیست می‌کنند.

در ادامه فرامرز مهاجرانی، مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک اظهار کرد: با هدف جلب نظر سرمایه‌گذار بخش خصوصی و فرهنگ‌سازی در خصوص تفکیک از مبدا پسماندهای شهری، سامانه جمع‌آوری و خرید پسماند خشک رونمایی شد.

وی افزود: در این راستا و با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک، میزان، نوع و منابع تولید پسماندهای شهری در مناطق مختلف شهر بررسی و در مرحله بعد به برآوردهای اقتصادی و تدوین مدل مشارکتی پرداخته شد، همچنین نقاط ضعف طرح و طرح پیشین که مراجعه هفتگی طی ساعات اداری بود مدنظر قرار گرفت و این نواقص با اجرای طرح جدید و استفاده از سامانه هوشمند طرح جمع‌آوری پسماندهای خشک رفع شد.

مهاجرانی عنوان کرد: در این طرح ابتدا آموزش‌های لازم در خصوص شیوه اجرای طرح و لزوم جداسازی پسماندها شامل کاغذ، کارتن، مقوا، پلاستیک، پت، شیشه الکتریکی و الکترونیکی، منسوجات، چوب و انواع فلز انجام و سپس نحوه نصب اپلیکیشن، شماره تماس و اطلاع به سامانه جمع‌آوری جهت تحویل، ارائه و در صورت دریافت پسماند، هدایا یا وجه نقد به شهروندان پرداخت خواهد شد، سپس پسماندهای تولیدی به ایستگاه موقت جهت توزین، پردازش اولیه و آماده‌سازی برای بازیابی مجدد منتقل خواهد شد.

کد خبر 405590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.