استفاده از جدیدترین روش‌های آب‌بندی ایستگاه‌ها در ساخت خط دوم مترو

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: با توجه به تجربیات ساخت خط یک متروی اصفهان در آب‌بندی ایستگاه‌ها، استفاده از جدیدترین روش‌ها و به روزکردن اقدامات اجرایی در خط دو متروی اصفهان صورت گرفته است.

محمدرضا بنکدار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری اصفهان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر زمانی صورت گرفته بدین ترتیب که پیش از عبور تی. بی. ام از محل ایستگاه، سازه‌ نگهبان و سازه اصلی ایستگاه ساخته خواهد شد تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آب‌بندی ایستگاه‌ها با کیفیت بهتری انجام شود.

وی با بیان اینکه در خط دوم قطار شهری اصفهان به منظور افزایش سرعت ساخت، عبور تی. بی.ام از دو جهت انجام می‌شود، افزود: حفاری مکانیزه تونل دوچشمه با دو دستگاه تی. بی. ام از ایستگاه دارک در شمال شرق اصفهان تا ایستگاه میدان امام علی(ع) به طول ۷.۷ کیلومتر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: یک تونل یک چشمه حفاری قطعه حد فاصل ایستگاه کهندژ(در غرب اصفهان) تا میدان امام علی(ع) به طول حدود ۶.۵ کیلومتر را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: سعی و تلاش سازمان قطارشهری اصفهان در ساخت خط دوم قطارشهری، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینه‌ها در زمان بوده است.

بنکدار با بیان اینکه با توجه به تجهیزات محور بودن پروژه‌های قطارشهری، مسیر تعیین پیمانکار EPC در خط دو قطار شهری اصفهان سرعت گرفته است، گفت: این موضوع در حساسیت‌های موجود به منظور انتخاب پیمانکار و آغاز خدمات مهندسی آن پیش از به سرانجام رسیدن فرایند فاینانس به منظور کاهش زمان خرید و نصب تجهیزات عملیاتی شده است.

وی گفت: خرد جمعی و هم‌اندیشی در ارائه طرح بهینه روند ساخت قطارشهری اصفهان، در خط دوم عملیاتی شده و کارگروه تخصصی مدیر طرح، مشاور و کارفرما با رویکرد مهندسی ارزش(بازنگری از منظر اقتصاد مهندسی) صورت گرفته است.

کد خبر 405583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.