آموزش شهروندی در مدارس ابرکوه با حضور شهردار

شهردار ابرکوه هر هفته با هدف ارایه آموزش‌های شهروندی و مسئولیت‌پذیری در یکی از مدارس ابرکوه حضور یافته و در حاشیه آن مشکلات مدارس را نیز بررسی می‌کند.

به گزارش ایمنا، سید علیرضا رسولی، شهردار ابرکوه اظهار کرد: رویکرد اجتماعی در مدیریت شهری در جهت تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی و توجه به موضوع "انسان در شهر" به‌ عنوان محور توسعه، تعریفی جدید در مدیریت شهری است.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی طرح "هر هفته، یک مدرس"، نهادینه کردن مشارکت جمعی در مدرسه است که به جلب مشارکت دانش‌آموزان و استفاده از ظرفیت نخبگان مدارس، ایده پردازی و طرح پیشنهادات و انتقادات در جهت رفع مسائل شهری منجر می‌شود.

شهردار ابرکوه تأکید کرد: مدرسه از مهم‌ترین مکان‌هایی است که به واسطه آن و با یک برنامه‌ریزی درست و حساب شده می‌توان مسائل مهم اجتماعی و فرهنگی را به دانش‌آموزان، آموزش داد.

رسولی با بیان این که باید اهمیت ویژه حقوق شهروندی و شناخت آن را در بین دانش‌آموزان نهادینه کرد، اضافه کرد: این کار مستلزم همکاری نهادهایی از جمله خانواده، آموزش‌وپرورش است، زیرا یکی از وظایف مهم آموزش‌ و پرورش و مدارس، انتقال دانش، مفاهیم و مهارت‌های مورد نظر به دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: حضور در مدارس فرصت مطلوبی است تا از نظرات دانش‌آموزان در اداره امور شهری بهره گرفته و آنان نیز می‌توانند با بیان نیازها و مشکلات خود در شهر، مدیریت شهری را در سیاست‌گذاری‌ها راهنمایی کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 405569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.