سالمندان جزئی از شهروندان خلاق هستند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر نیاز به شهروندان خلاق، هوشمند، فعال و مشارکت پذیری دارد که حتی سالمند هستند

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خلیل آبادی در سومین جلسه شهر دوستدار سالمند با تاکید بر اهمیت ایجاد سرای تجربه در شهر تهران برای ارائه خدمات به حوزه سالمندی اظهار کرد: شهرداری‌ها در کشور به معنای واقعی وجود ندارد و شهرداری عهده‌دار تمام حوزه‌های مدیریت شهری نیست؛ از سوی دیگر در شهرداری شاهد آن هستیم که بسیاری از پروژه های شهری بدون پیوست و مطالعات اجتماعی و فرهنگی به اجرا در آمده‌اند.

وی با بیان اینکه نگاه به سالمندان باید از دید نگهداری تغییر کند، افزود: امروز در دنیا این فرهنگ به رسمیت شناخته شده که موضوع رسیدگی به سالمندان بیشتر به خود مردم به ویژه خانواده ها واگذار شود و بیشتر در این زمینه فرهنگ‌سازی های کلان  صورت می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد جمعیت ثابت شهر تهران سالمند هستند، اضافه کرد: جمعیت تهران به طور ثابت حدود ۹ میلیون نفر بوده و بدین ترتیب حدود ۹۰۰ هزار تا یک میلیون فرد سالمند در تهران زندگی می‌کنند بنابراین لازم است به سراغ اقدامات نو و خلاقانه برویم تا از بار مشکلات این حوزه نیز کاسته شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه سالمندی با روش‌های سنتی و کمک‌های دولتی برطرف نمی‌شود، ادامه داد: به لحاظ حوزه اجتماعی شهرداری با افتخار در زمینه سالمندی فعالیت می کند زیرا شهر نیاز به شهروندان خلاق، هوشمند، فعال و مشارکت پذیری دارد که حتی سالمند هستند؛ معتقدیم سالمندان انباشت تجربیات بوده و می توانیم از تجربیات آنان بهره مند شویم از همین رو تاکید می‌کنم که شهر تهران نیاز به سراهای تجربه دارد.

در این جلسه همچنین مقرر شد پنج سرای تجربه در پنج پهنه شهر تهران به صورت آزمایشی تا پایان سال دایر شود و پس از مشخص شدن نتایج، این طرح در سال آینده در وسعت کلانشهر تهران به اجرا درآید.

کد خبر 405546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.