بحران در سیستان و بلوچستان؛ راه ارتباطی روستاها قطع شده است

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: مردم در روستاها به‌وسیله سیل محاصره شده و نیازمند آب آشامیدنی و مواد غذایی هستند؛ بسیاری از راه‌ها زیر سیل مانده و دسترسی زمینی وجود ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، عزیز سارانی با اشاره به سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وضعیت در استان به‌واسطه وقوع سیل بسیار وخیم بوده و ۷۲ ساعت است که مردم درگیر سیل هستند و ارتباط آن‌ها با بیرون قطع شده است.

وی افزود: مردم در روستاها به‌وسیله سیل محاصره شده و نیازمند آب آشامیدنی و مواد غذایی هستند؛ بسیاری از راه‌ها زیر سیل مانده و دسترسی زمینی وجود ندارد. امکانات هوایی نیز در استان نداریم. تنها یک بالگرد در استان وجود دارد که توانایی رساندن مواد غذایی و آب آشامیدی و انتقال مصدومان روستا را ندارد. از زمان وقوع سیل نیز درخواست ارسال بالگرد داده‌ایم که هنوز پاسخ درستی به ما داده نشده است.

عضو هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها در با بیان اینکه بیشتر جنوب استان درگیر سیل شده، تصریح کرد: شهرستان‌های نیک شهر، چابهار و ایرانشهر درگیر سیل هستند و روستاهای مناطق دشتیاری، زر آباد، بن و قصر قند زیر آب رفته‌اند. راه ارتباطی بیش از ۵۰۰ روستا قطع شده است و تنها در منطقه قصر قند ۱۱۳ روستا در محاصره سیل قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم به‌شدت نیازمند کمک‌های اولیه هستند. هنوز آمار دقیقی از خسارت‌ها و کشته‌ها وجود ندارد اما باگذشت زمان این خسارت‌ها بیشتر خواهد شد. سیل روستاها را محاصره کرده است و از برخی از روستاهای درگیر سیل هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

کد خبر 405537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.