خسارت ۳۶۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی در سیل سیستان

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور گفت: راه‌های مواصلاتی حدود ۲۰۰ روستا قطع شده است و براساس گزارش‌های جمع‌آوری شده تا این لحظه بیش از ۳۶۰۰ خانوار تحت پوشش این سازمان دچار خسارات جزئی و کلی شده‌اند.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان بهزیستی کشور، مسعود آسیما با بیان اینکه تاکنون اطلاعات مربوط به ۲۰ شهرستان سیل‌زده در استان سیستان‌و بلوچستان بررسی و جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: براساس گزارش‌های جمع‌آوری شده تا این لحظه بیش از ۳۶۰۰ خانوار تحت پوشش این سازمان دچار خسارات جزئی و کلی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اقلام ضروری بین این افراد در حال توزیع است، افزود: بیش از ۲۰ هزار بطری آب معدنی، ۵ هزار کنسرو، پتو، نان، چادر، پوشک کودکان و  بزرگسالان کم توان و دیگر لوازم ضروری در منطقه توزیع شده است.

در ادامه جهان تیغ مدیرکل بهزیستی استان سیستان وبلوچستان نیز با بیان اینکه به دنبال آب گرفتگی راه‌ها، راه‌های مواصلاتی حدود ۲۰۰ روستا قطع شده است، گفت: مسئولان بهزستی استان و محلی از روز گذشته در حال سرکشی به روستاها هستند و لوازم ضروری اولیه را با کمک تیم‌های امدادی در اختیار سیل زدگان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون خسارت جانی در خصوص مددجویان بهزیستی گزارش نشده است، تصریح کرد: با این وجود به نظر می‌رسد میزان خسارت مالی زیاد است، همچنین برق و راه ارتباطی برخی از روستاها قطع شده و تنها نیروهای امدادی امکان حضور در محل را دارند که از شب گذشته نسبت به توزیع نان و آب بین افراد سیل زده اقدام کرده‌اند.

کد خبر 405535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.