هفته آگاهی از مغز برگزار می‌شود

هفته آگاهی از مغز، رویدادی برای ارتقاء دانش و افزایش سطح آگاهی عموم افراد از ساختار و عملکرد مغز است.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این هفته را که هرساله با حمایت‌های ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و همکاری مراکز و نهادها درنقاط مختلف کشور برگزار می‌شود، باید رویدادی جهانی برای ارتقاء و علاقه‌مندی به تحقیقات علوم اعصاب دانست.

امسال نیز مانند سال‌های گذشته پنجمین دوره هفته آگاهی از مغز در استان‌های مختلف برگزار می‌شود تا با اجرای برنامه‌های مختلف، شاهد افزایش دانش افراد درباره مغز آن‌ها باشیم. در این راستا برای برگزاری هرچه بهتر این دوره نشست هم اندیشی شورای راهبردی هفته آگاهی از مغز با حضور کمال خرازی، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در امور توسعه علوم شناختی برگزار شد.

در این نشست که سیاستگذاران امور سلامت و آموزش و پرورش، مدیران شهرداری، انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد شرکت داشتند، زمینه‌های همکاری، هماهنگی و تشریک مساعی  برای برگزاری پنجمین سال هفته آگاهی از مغز در سطح کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

محمد تقی جغتایی، مشاور ارشد ستاد توسعه علوم شناختی در امر آموزش در این نشست هم‌اندیشی با تاکید بر ارتقاء سرمایه شناختی جامعه گفت: با حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های این ستاد، فعالیت‌های متنوعی در حوزه مغز و آگاهی از عملکرد و ساختارهای این بخش حیاتی بدن انسان و توانمندسازی آن در سطح جامعه، تدوین و درحال اجرا است .

وی همچنین بیان کرد: هفته آگاهی از مغز، امسال برای پنجمین سال متوالی در کشور برگزار می‌شود تا ضمن ارائه آموزش‌ها و پرداختن به طرح‌های تحقیقاتی، زمینه شناسایی بیماری‌ها و اختلالات در حوزه‌های مغز به ویژه در دو حیطه کودک و بزرگسال، به منظور پیشگیری و درمان هرچه بیشتر فراهم شود.

به گفته جغتایی، در این هفته تلاش می‌شود تا با استفاده از تمامی راه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات، سطح دانش و اطلاعات از توانایی‌های مغز و نیز راه‌های جلوگیری ازکاهش توانایی‌های مغز در بین اقشار مختلف مردم درجامعه افزایش یابد.

هفته آگاهی از مغز، کمپینی جهانی برای ارتقای علاقمندی عمومی به تحقیقات علوم اعصاب است که توسط اتحادیه پژوهش‌های مغز دانا و اتحادیه اروپایی دانا و به صورت سالیانه از ۱۹۹۶ تاکنون برگزار می‌شود.

کد خبر 405533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.