۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کاهش ۶ درصدی حوادث در ساری

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت: حریق و حوادث ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شش درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، علی دومیرکلایی با بیان اینکه حریق و حوادث ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شش درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: پیشگیری و رفع مخاطرات محیطی و رعایت الزامات و دستورالعمل‌های ایمنی از سوی شهروندان در کاهش حوادث تاثیر بسزایی دارد.

وی از امداد رسانی به دو هزار و ۷۲۱ مورد حادثه در ۹ ماه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در این مدت یک‌هزار و ۲۹۷ مورد عملیات اطفای حریق  و یک‌هزار و ۴۲۴ مورد عملیات امداد و نجات در گزارشات کارشناسان به ثبت رسیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری افزود: در ۹ ماه گذشته سه هزار و ۲۹  خودروی آتش‌نشانی به همراه ۹ هزار و ۹۰۸ مامور آتش‌نشان از شش ایستگاه‌ آتش‌نشانی ساری به محل حوادث اعزام شدند و در عملیات‌های انجام شده ۶۷۱ نفر از شهروندان و هموطنان از حوادث نجات یافتند.

دومیرکلایی با بیان به اینکه بعضی از خسارت‌های ناشی از رعایت نکردن موارد ایمنی غیرقابل جبران است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مدت، ۲۵۴ نفر از شهروندان در اثر حوادث مصدوم و ۲۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وی گفت: در این مدت آتش‌نشانان غیر از حوادث آتش‌سوزی به حوادث آسانسور، سقوط اشیا، تصادف و واژگونی خودرو، آبگرفتگی، ریزش آوار، حوادث مربوط به حیوانات وحشی،  محبوس شدن شهروندان در منازل و خودرو، سقوط درخت، سقوط از ارتفاع، نشت گاز، غرق شدگی و حوادث سقوط در چاه به شهروندان امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین علت حوادث آتش سوزی در ۹ ماه گذشته به ترتیب به علت رعایت نکردن موارد ایمنی و بی‌احتیاطی در استفاده از مواد جامد سوز با عاملیت انسانی و  برق بوده است، تاکید کرد: در این مدت، ۱۳ مانور آموزشی و عملیاتی به منظور ارتقاء توان آتش‌نشانان، هماهنگی در عملیات‌های امدادی، تست تجهیزات و ادوات و ارزیابی عملکرد نیروهای شرکت کننده برگزار شد.

کد خبر 405530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.