همایش "تاب‌آوری زیست‌بوم شیراز" برگزار می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار شیراز از برگزاری همایش "تاب‌آوری زیست‌بوم شیراز" با رویکرد مدیریت منابع آب فضای سبز، سیلاب و آبخیزداری شهری خبر داد.

محمدرضا محمدحسن‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری همایش "تاب‌آوری زیست‌بوم شیراز" با رویکرد مدیریت منابع آب فضای سبز، سیلاب و آبخیزداری شهری" اظهار کرد: سعی داریم در این همایش از اساتید برجسته کشوری و دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت منابع آبی و فضای سبز شهری استفاده کنیم تا بتوانیم سیلاب را در سطح شهر شیراز کنترل کرده و راهکارهایی در خصوص نحوه صحیح آبیاری فضای سبز شهری و باغات کسب و اجرایی کنیم.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در اوایل امسال، تصریح کرد: با توجه به خطراتی که در کمین شهر است، فضای سبز شهری شیراز و باغات قصردشت را تا زمانی می‌توان نگهداری کرد و در راستای توسعه آن گام برداشت که منابع آبی مطمئنی در اختیار داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهردار شیراز با بیان اینکه این همایش قرار است نیمه‌نخست اسفندماه در شیراز برگزار شود، گفت: طبیعتا زمانی که قرار است کار بزرگی در منطقه یا شهری انجام شود، باید یک‌سری اقدامات تحقیقی، پژوهشی و کارهای علمی در این راستا انجام شود.

کد خبر 405523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.