آغاز عملیات اجرایی پروژه منارجنبان

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی پروژه فرهنگی، گردشگردی، تفریحی در مجاورت بنای تاریخی منارجنبان با الزام رعایت حریم و ارتفاع و استانداردها و قوانین حفظ حریم بناهای تاریخی و مشرفیت نداشتن بر بنای تاریخی منارجنبان خبر داد.

سیدعباس روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حدود ٩٠درصد از طراحی‌های پروژه منارجنبان تایید شده که پس از نهایی‌شدن، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و برای منطقه غرب شهر اصفهان ثمرات بسیار خوبی همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این منطقه عناصر مختلفی با رویکرد گردشگری وجود دارد که در یک مسیر قرار نگرفته‌ یا امکانات خاصی در کنار آنها پیش‌بینی نشده است، از ایـن رو تلاش کردیم اطراف آتشگاه را آزاد و پارک مهر را از سمت ضلع شرقی توسعه دهیم تا کوه آتشگاه همچون نگین در بین فضای سبز بدرخشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: سه ضلع دیگر اطراف منارجنبان را بافت فرسوده مسکونی تشکیل می‌دهد و یک ضلع آن خیابان است که گردشگران با دیدن این منظره قطعا قضاوت مثبتی خواهند داشت.

وی  گفت: شهرداری منطقه ۹ در جهت انجام فعالیت‌های میراث فرهنگی و گردشگری حرکت می‌کند. در ۱۱ هزار متر مربع زمین اطراف منارجنبان، پروژه تجاری فرهنگی در حدود سه هزار مترمربع اجرا می‌شود که علاوه بر میدان تاریخی امام(ره) به مکانی برای عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی شهر تبدیل می‌شود.

روحانی با اشاره به فضای بین پروژه تجاری فرهنگی تا عمارت منارجنبان نیز گفت: این فضا به طول ۱۲۰ متر است و در واقع مابقی سه هزار متر از ۱۱ هزار متری است که به باغ ایرانی تبدیل خواهد شد و می‌تواند در ساماندهی محیط اطراف نقش داشته باشد.

کد خبر 405506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.