تکنولوژی ویژه ناشنوایان رونمایی شد

شرکت OrCam به تازگی دستگاه جدیدی را معرفی کرده است که صدای مورد نیاز فرد کم شنوا را تقویت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "OrCam"، شرکتی است که با تمرکز بر هوش مصنوعی محصولات متنوعی برای افراد ناتوان طراحی و تولید می‌کند؛ این شرکت به تازگی دستگاهی به نام "OrCam Hear " معرفی کرده است که صدای مورد نظر کاربران را در ترکیب با سمعک تقویت می‌کند. گجت جدید صدای منبع مورد نظر را از میان بقیه صداها شناسایی و جداسازی می‌کند؛ سپس این صدای ایزوله شده از طریق اتصال بلوتوث به سمعک انتقال داده می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که تقریبا ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به اختلالات شنوایی مبتلا هستند، اما فقط ۲۰ درصد آن‌ها از سمعک یا ابزارهای کمکی دیگر استفاده می‌کنند. خوشبختانه، این نوع محصولات روز به روز به سمت هوشمندتر شدن پیش می‌روند، اما به همان اندازه قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، به طوری که کاربران باید به ازای بعضی از دستگاه‌های کمکی، چندین هزار دلار پرداخت کنند.

OrCam Hear از طریق لب‌خوانی و شناسایی حرکت‌های بدن، صدای مورد نظر کاربر را تشخیص می‌دهد و زمانی که منبع صدا تغییر کند، قرآیند تشخیص و ایزوله‌سازی را به منبع جدید انتقال می‌دهد. این دستگاه به راحتی صدا را شناسایی و تقویت می‌کند، بدون نیاز به سیم کار می‌کند و کاربر می‌تواند با استفاده از یک بند مخصوص به راحتی آن را به گردن خود آویزان کند. دستگاه جدید بدون اتصال به شبکه اینترنت کار می‌کند و شرکت سازنده آن ادعا کرده است که این محصول در چند ماه آینده وارد بازار می‌شود، اما قیمت OrCam Hear هنوز اعلام نشده است.

شرکت OrCam، محصولات دیگری از قبیل "MyEye ۲" را نیز معرفی کرده است که یک دستگاه کوچک و بی‌سیم بوده و به افراد مبتلا به اختلالات بینایی کمک می‌کند. این دستگاه به دسته عینک فرد متصل می‌شود و متون چاپی را برای او با صدای بلند می‌خواند؛ قیمت این دستگاه چهار هزار و ۵۰۰ دلار است و از ۲۵ زبان زنده دنیا نیز پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 405478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.