فروش بلیط اتوبوس‌های شهری از طریق تلفن هوشمند در یزد

رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد گفت: به زودی برای اولین بار در کشور امکان فروش بلیط اتوبوس های شهری از طریق تلفن هوشمند و به شکل بارکد امکان پذیر خواهد شد و اتوبوس های شهری به دستگاه بارکد خوان مجهز می شوند.

حمیدرضا قمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال زیرساختی را ایجاد کردیم که شهروندان بتوانند تردد اتوبوس‌ها را رصد و از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه اطلاع داشته باشند که این امکان آماده بهره برداری است.

وی افزود: شهر هوشمند دارای مفهوم فرابخشی و میان بخشی است که تمام مدیریت شهری از جمله کاربرد انرژی، خدمت رسانی، شفافیت امور، تردد در شهر، محیط زیست و هوای پاک را شامل می شود.

سخنگوی شورای شهر یزد تاکید کرد: بر خلاف آنچه در برخی اذهان شکل گرفته هوشمندسازی صرفا الکترونیکی کردن و کاربرد فناوری اطلاعات نیست بلکه هوشمندسازی در کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این مفهوم در ترویج دوچرخه سواری و پیاده محوری برای تردد شهری نسخه هایی به کار می برد که در شهرها دوچرخه‌ها باید مکانیزه باشند و با استفاده از نرم افزارهایی قابلیت رزرو یا ردیابی داشته باشند همچنین موتور های برقی با کمترین آلودگی باید استفاده شوند.

قمی با اشاره به افزایش جمعیت شهرنشین در دنیا، بیان کرد: طبق پیش بینی ها سال ۲۰۲۰ جمعیت شهر نشین دنیا به ۸۵ درصد می رسد.

وی گفت:  در استان یزد به این حد نصاب رسیده‌ایم پس باید به فکر هوشمندسازی شهر باشیم از این جهت که آلودگی هوا را کنترل کنیم و اینکه مردم مجبور نباشند با وسایل دود زا تردد کنند.

وی در خصوص چشم انداز اقدامات هوشمندسازی در شهر یزد خاطرنشان کرد: ما باید خدمات را مکانیزه کنیم، وسایل حمل و نقل عمومی و ناوگان اتوبوس ها را توسعه یافته و مکانیزه کنیم.

کد خبر 405475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.