مراسم یادبود دو نفر از جان‌باختگان هواپیمای اوکراین برگزار شد

مراسم یابود محمد حسین و زینب اسدی لاری دو نفر از جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین عصر یکشنبه در مسجد شهرک غرب تهران برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم شخصیت‌های سیاسی از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شهردار تهران، استاندار تهران، رییس دولت اصلاحات، رییس سازمان نظام پزشکی، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس مستعفی جمعیت هلال احمر، مصطفی معین و نیز جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات سیاسی و مسئولان نظام سلامت حضور داشتند.

همچنین سفرای کشورهای افغانستان، سوییس و کوبا در ایران، نمایندگان سفارتخانه‌های کره جنوبی، ژاپن، سازمان جهانی بهداشت و فائو در ایران از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

به گزارش ایمنا، محمد حسین و زینب اسدی لاری فرزندان محسن اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی از در تورنتو کانادا مشغول تحصیل در رشته پزشکی بودند.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز گذشته (شنبه) تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است. این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

یک هواپیمای خطوط هوایی اوکراین روز چهارشنبه پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی (ره) بر اثر خطای انسانی و به صورت غیر عمد مورد اصابت قرار گرفت و در نتیجه این حادثه ۱۷۶ مسافر و خدمه از جمله ۱۴۶ مسافر ایرانی این پرواز جان باختند.

منبع: ایرنا

کد خبر 405461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.