خودسوزی مادر ۱۵ ساله در کهگیلویه و بویراحمد

بسته اخبار اجتماعی امروز- یکشنبه ۲۲ دی ماه- اختصاص دارد به خودسوزی مادری ۱۵ ساله در کهگیلویه و بویراحمد، افزایش درگیری های مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر و ۳۵۰ روستا در محاصره سیلاب که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، علیرضا افروغ رئیس شبکه بهداشت شهرستان دیشموک در استان کهگیلویه و بویر احمد به ایلنا گفته است:  شب گذشته- ۲۱ دی ماه- زن ۱۵  ساله‌ای که مادر  دختری یک ساله نیز بود در روستای گلالی بردسفید از توابع دیشموک اقدام به خودسوزی کرد که متاسفانه جان خود را از دست داد.

وی  با توجه به این مسئله که تلفن‌های این روستا شب گذشته قطع شده بود ،افزود: پس  از اطلاع رسانی به ما این زن جوان را به مرکز بهداشت یکی از مناطق دیگر به اسم قلعه ریسی منتقل کردند که  متاسفانه پس از مراجعه این مادر جوان فوت کرد.

افروغ ادامه داد: در ۶ ماهه اول امسال ۶ مورد خودکشی زنان در منطقه دیشموک داشتیم که از این تعداد  ۴ مورد خودسوزی و ۲ مورد حلق آویز بود.

افزایش ۵۷ درصدی عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و اشرار

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، رشد ۵۷ درصدی عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و اشرار و همچنین کشف ۷۱۳ تن مواد مخدر در ۹ ماه گذشته را از مهم‌ترین دستاوردهای این ستاد عنوان کرد و گفت: ۷۴ درصد اقدامات اطلاعاتی و ۲۳ درصد انتظامی بوده است.

به گفته سردار مؤمنی؛ در ۹ ماهه سال‌جاری، ۷۵ درصد کشفیات در مناطق شرق و حاشیه شرق و ۲۵ درصد در سایر مناطق بوده است و همچنین ۷۴ درصد اقدامات اطلاعاتی و ۲۳ درصد انتظامی بوده است.

بیش از ۳۵۰ روستا در محاصره سیلاب

تداوم بارش باران در مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور که در دو دهه اخیر بی‌سابقه توصیف شده حدود ۳۵۰ روستا را در این مناطق بویژه در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سیلاب قرار داده به طوری که برق برخی روستاها و راه‌های دسترسی آنها نیز قطع شده است.

بارش‌های زمستانی در نیمه جنوبی و جنوب شرق کشور از شامگاه پنجشنبه نوزدهم دی ماه آغاز شد و پیش بینی می شود از امشب از شدت بارش‌ها کاسته شود؛ بارش‌هایی که بر اساس پایش‌های سازمان هواشناسی در برخی مناطق به بیش از ۱۰۰ میلیمتر رسیده است.

آنطور که هواشناسی پیش بینی کرده، بارش باران امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خلیج فارس و دریای عمان ادامه دارد و بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود و از این رو انتظار می‌رود دمای هوا بین هشت تا ۱۲ درجه در نیمه شرقی کشور کاهش یابد.

مصرف آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۶ برابر استاندارد جهانی است

​​رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف آنتی بیوتیک در کشور ۱۶ برابر استاندارد جهانی است در حالیکه نباید با مصرف بالای این دارو به مقاومت میکروبی دامن بزنیم.

علیرضا زالی گفت: یکی از مهمترین مسایل مبتلا به کشور مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها است و چنانچه به هر دلیلی اثربخشی با آنتی بیوتیک ها تحت الشعاع مقاومت دارویی قرار گیرد، سایر درمان ها باطل است.

اردبیل دومین استان کشور در ابتلا به سرطان معده  

‌ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به حساسیت این دانشگاه روی مسایل آب شرب و موادغذایی و کاهش دغدغه‌های مردم در این زمینه اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه آب ارس آلوده به اورانیوم و مواد شیمیایی نیست و در این استان دانشگاه علوم پزشکی در بررسی‌های خود آب و غذای آلوده‌ای را مشاهده نکرده است.

اخوان اکبری شیوع سرطان‌ها را در استان اردبیل پائین‌تر از متوسط کشوری اعلام و خاطرنشان کرد: در برخی از سرطان‌ها نظیر گوارش و معده رتبه این استان بالاست که در سرطان معده در جایگاه دوم کشور قرار داریم.

۳۰دی آخرین فرصت ثبت نام در تمام دوره های بدون آزمون

۳۰ دی ماه آخرین فرصت ثبت نام در تمام دوره های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، پیام نور، کاردانی نظام جدید فنی حرفه ای و کاردانی به کارشناسی است.

مرحله تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی صرفاً با سوابق تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام‌نور، غیرانتفاعی، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ در ۳۰ دی ماه پایان می‌یابد.

داوطلبان باید در یکی از رشته‌محل های اعلام شده در دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی ثبت‌نام کنند و پس از تأیید نهایی به عنوان دانشجو پذیرفته می‌شوند.

۶۱ هزار هکتار توسعه گیاهان دارویی در مراتع کشور

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از انجام توسعه و احیای گیاهان دارویی در سطح ۶۱ هزار هکتار از مراتع کشور در سال گذشته خبر داد.

ترحم بهزاد عنوان کرد: از این میزان توسعه ۱۳ هزار هکتار از محل صندوق توسعه ملی و ۴۸ هزار هکتار با مشارکت بهره‌برداران انجام شده است.

وی این رقم را برای امسال، ۶۴ هزار هکتار اعلام کرده و گفت: این فعالیت‌ها تحت عنوان طرح‌های بهره‌برداری انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها اظهار کرد: همچنین دیدگاه و نگرش سازمان جنگل‌ها و به تبع آن دفتر فنی مرتع درباره کارکردهای مراتع کشور تغییر کرده و اکنون در یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های مرتعی که دارای طرح‌های تلفیقی است در قالب طرح‌هایی اعم از زنبورداری، طبیعت‌گردی، توسعه گیاهان دارویی، زراعت چوب، پرواربندی دام و پرورش ماکیان و وحوش و مرتع‌داری اجرا می‌شود.

کشف بیش از ۲ تن موادمخدر در سراوان

سردار ملاشاهی فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲ تن و ۶۷ کیلوگرم انواع موادمخدر دپو شده در مرزهای حوزه شهرستان سراوان خبر داد و گفت: تلاش برای دستگیری متهمان پرونده ادامه دارد.

کد خبر 405457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.