هوشمندترین شهر دنیا توسط شرکت تویوتا ساخته می‌شود+ عکس

شرکت خودور سازی تویوتا در ژاپن حمایت مالی ساخت هوشمندترین شهر دنیا را به عهده گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت خودور سازی تویوتا در ژاپن از اهداف خود برای احداث "شهر آینده" در زمینی به مساحت حدود ۷۰۰ هزار متر مربع در دامنه کوه فوجی، بلندترین کوه ژاپن واقع در مرز بین استان‌های شیزوئوکا و یاماناشی در غرب توکیو، رونمایی کرد. "شهر آینده" که Woven City نام خواهد گرفت،

اکوسیستمی شگفت‌انگیز خواهد بود که انرژی خود را از سلول‌های سوخت هیدروژنی تامین خواهد کرد. مدیران شرکت تویوتا از این شهر به عنوان آزمایشگاهی برای خودورهای بدون سرنشین، خانه‌های هوشمند، هوش مصنوعی و سایر تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که توسط شرکت‌های خودورسازی ژاپنی خلق می‌شود، بهره گیرد.

اکوسیسمتی که قرار است در دامنه کوه فوجی احداث شود، به عنوان مکانی برای سکونت تمام وقت ساکنان و محققانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که می‌توانند خودروهای بدون سرنشین، روباتیک، تکنولوژی خانه هوشمند و هوش مصنوعی را در یک دنیای واقعی مورد آزمایش قرار دهند و یا آن‌ها را طراحی کنند. Woven City از ظرفیت سکونت بیش از دو هزار نفر برخوردار خواهد بود و اکثریت جمعیت آن را محققان خود شرکت تویوتا، بازنشستگان، خانواده‌ها و فروشندگان تشکیل خواهد داد.

پروژه "شهر آینده" در دامنه کوه فوجی توسط بیارکه اینگلس طراحی شده است و قرار است در اوایل سال ۲۰۲۱ ساخت‌وساز آن آغاز شود. این شهر شبکه‌ای از جاده‌ها را در بر خواهد گرفت که این جاده‌ها قرار است برای اهداف مختلف نظیر مسیرهایی برای حرکت خودورهای بدون سرنشین، پیاده‌راه‌هایی برای عابرین و جاده‌هایی برای وسایل کم سرعت مانند دوچرخه و اسکوتر مورد استفاده قرار گیرد. این سه نوع جاده به هم متصل می‌شود تا در نهایت یک مسیر عظیم چرخشی برای تسهیل آزمایش خودکارآمدی خودورها را به‌وجود آورد.

بیارکه اینگلس در نظر دارد با تلفیق روش‌های تولید رباتیک و شیوه نازک کاری چوبی سنتی ژاپن، شهری پایدار احداث کند که در آن به منظور به حداقل رساندن اثرات کربن، از چوب به عنوان ماده اصلی برای ساخت و ساز استفاده خواهد شد. علاوه‌براین، بام تمام سازه‌ها با پنل‌های خورشیدی پوشیده خواهد شد که در نتیجه با تولید انرژی خورشیدی نیاز به مصرف انرژی شبکه شهری را به صفر خواهد رساند. استفاده از سلول‌های سوخت هیدروژنی نیز پایداری Woven City را تکمیل خواهد کرد.

حمل‌ونقل ساکنان Woven City در تمام معابر "شهر پایدار" ازطریق خودورهای بدون سرنشین و وسایل حمل‌ونقل با میزان انتشار آلودگی صفر، ساخته شرکت خودروسازی تویوتا، انجام خواهد گرفت. مدیران این شرکت در نظر دارند در سراسر "شهر پایدار" گیاهان بومی بکارند و فضاهایی به احداث پارک‌های متعدد، یک پارک مرکزی بسیار بزرگ برای تفریح و سرگرمی ساکنان و میدانی مرکزی برای گرد هم آوردن مردم احداث کنند.

مدیران تویوتا براین باورند که گرد هم آوردن مردم و افزایش تعامل اجتماعی بین آن‌ها یکی از بهترین روش‌ها برای سوق دادن مردم به سمت خلاقیت و همکاری با شرکت خودروسازی است و به همین دلیل تلاش کرده‌اند فضاهای عمومی بسیاری را در هر نقطه از شهر طراحی کنند.

ساکنان Woven City از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا در خانه‌های خود بهره‌مند خواهند بود؛ روبات‌هایی در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت تا به آن‌ها در انجام کارهای روزمره کمک کند و در تمام خانه‌ها حس‌گرهایی اتصال خواهد شد تا سلامت ساکنان را به طور مرتب مورد آزمایش قرار دهد.

بدون شک "شهر پایدار" دامنه کوه فوجی در کشور ژاپن یکی از پیشرفته‌ترین و هوشمندترین شهرهای دنیا تا به امروز خواهد بود که معماران و طراحان بسیاری را از سراسر دنیا به احداث پروژه‌هایی مشابه سوق خواهد داد. ساخت‌وساز این شهر قرار است در اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شود که البته هیچ تاریخ دقیقی برای تکمیل پروژه پیش‌بینی نشده است.

کد خبر 405453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.