تکمیل ظرفیت تاکسیرانی بعضی شهرها

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: سقف ۸۰ هزار تاکسی در اواسط دهه ۸۰ تصویب شده و هم اکنون آمار پلاک‌ها به بالای ۷۹ هزار عدد رسیده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی، اظهار کرد: سهم مدهای حمل و نقل اعم از اتوبوس و مترو و تاکسی طبق مطالعات ساماندهی حمل و نقل و ترافیک کاملاً مشخص شده است.

وی با بیان اینکه سهم تاکسی‌ها در بعضی کلانشهرها به ویژه تهران به ۲۵ درصدی که قانون توسعه حمل و نقل عمومی مشخص کرده رسیده است، افزود: افزایش تعداد تاکسی‌ها بیش از سقف تعیین شده، باعث لطمه زدن به سایر مدهای حمل و نقلی خواهد شد بنابراین امکان افزایش تعداد تاکسی در تهران و بعضی شهرها بیشتر از این وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اضافه کرد: اگر تعداد ناوگان تاکسیرانی کم شود و عده‌ای به دلیل بازنشستگی و یا هر مسئله دیگری از گردونه سامانه تاکسیرانی خارج شوند می‌توان تاکسی‌های جدید را شماره گذاری کرد.

ضامنی با بیان اینکه "قانون توسعه حمل و نقل عمومی" قبل از راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی تصویب شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سقف تاکسی‌های موجود در تهران و بعضی شهرستان‌ها کامل شده است.

وی با اشاره به به‌روزرسانی این مصوبه تصریح کرد: از تعداد ۸۰ هزار تاکسی در تهران برخی غیرفعال است که طبق مصوبه دولت باید شناسایی شوند.

کد خبر 405450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.