رشد تاریخی شاخص کل بورس امروز ۲۲ دی ماه

شاخص کل بورس و همچنین دیگر شاخص های بورس تهران در پایان معاملات امروز خود موفق به ثبت رکورد تاریخی دیگری شدند؛ از این رو می توان امروز را یکی از طلایی ترین روزهای تاریخ بورس تهران به شمار آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس اورق بهادار تهران پس پایان معاملات امروز _ یکشنبه ۲۲ دی ماه_ موفق به ثبت رکورد تاریخی دیگری در کارنامه خود شد.

این شاخص که روز شنبه هفته گذشته و در اولین واکنش به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی با ریزش تاریخی ۱۶ هزار واحدی مواجه شده بود، در معاملات امروز خود نیز رکورد تاریخی بیشترین مقدار رشد را به ثبت رساند. این شاخص با رشد ۱۵ هزار و ۸۴۳ واحدی ( معادل ۴.۴ درصد) به ۳۷۵ هزار و ۶۸۰ واحد رسید.

از تغییرات دیگر شاخص‌های بورس نیر می‌توان به افزایش ۴۵۸۱ واحدی شاخص کل هم وزن، ۴۲۳۷ واحدی شاخص قیمت، ۱۰ هزار و ۹۵۸ واحدی شاخص بازار اول، ۳۴ هزار و ۷۲۲ واحدی شاخص بازار دوم، ۱۴ هزار و ۲۷۶ واحدی شاخص صنعت، ۶۳۹ واحدی شاخص ۳۰شرکت بزرگ و افزایش ۶۳۱ واحدی شاخص ۵۰ شرکت بزرگ اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات با رشد قابل توجه نسبت به روز گذشته به ۵۳۳۱ میلیون سهم طی ۳۵۳  هزار و ۳۲ معامله و به ارزش ۲۹ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۴۶۴ میلیون ریال رسید. ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۱۳ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال شد.

در این میان با بهبود شرایط آتی از دید معامله گران اوراق حق تقدم مورد استقبال بیشتری قرار گرفت و بنابراین نمادهای "ونوین۱"، "چفیبرح۱"، "تایراح۱" و "سشمالح۱" بیشترین افزایش قیمت و نمادهای "فجر۱"، "فروس۱" و "رتکو۱" بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.

لازم به ذکر است امروز، دامنه نوسانات بورس که از روزهای گذشته به دو درصد کاهش یافته بود دوباره به وضعیت قبل خود بازگشت و پنج درصدی شد.

کد خبر 405431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.