شمارش معکوس برای بهره‌برداری از آرامستان جدید ابهر

شهردار ابهر از احداث آرامستان جدید این شهر در سطح ۲۰ هکتار خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا ذوالقدری‌ها با اشاره به ممنوعیت ایجاد آرامستان‌ها در داخل شهرها، اظهار کرد: به دلیل تکمیل ظرفیت آرامستان بهشت کبری ابهر که به یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری و شورای اسلامی شهر تبدیل شده بود، اقدامات متعددی برای مکان‌یابی آرامستان جدید انجام و در نهایت به نتیجه رسید.

وی عنوان کرد: آرامستان جدید در فضایی خارج از محدوده شهری و مطابق با مولفه‌های استاندارد، جانمایی و احداث می‌شود.

شهردار ابهر تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق شهرداری و شورای اسلامی شهر و مساعدت‌های مسئولان شهرستانی این طرح در زمینی به وسعت بیش از ۲۰ هکتار در کیلومتر ۳.۵ جاده ازناب از بهشت کبری در نظر گرفته شده است.

ذوالقدری‌ها از تخصیص اعتبار پنج میلیارد ریالی شهرداری در سال‌جاری برای فاز نخست این پروژه خبر داد و گفت: پی‌کنی اطراف زمین و دیوارکشی محوطه در حدود دو کیلومتر از اقداماتی است که در فاز نخست اجرایی شده است.

وی از در دست اقدام بودن طراحی آرامستان جدید در جاده ازناب خبر داد و افزود: این طرح شامل دفتر اداری آرامستان، پارکینگ عمومی، باغ گل‌محمدی، قطعه‌بندی قبور از جمله شهدا، علما، هنرمندان، ورزشکارن و خانوادگی، فضای بازی برای کودکان، سرویس‌های بهداشتی، غسال‌خانه، فروشگاه‌، ایجاد فضای سبز، ایجاد فضایی جهت برگزاری مراسم تدفین در هر بلوک، احداث فضایی جهت برگزاری نماز میت، طراحی میدان، المان و سردر مجموعه، احداث ساختمان خدماتی و نگهبانی آرامستان، ایجاد سایبان و طراحی مسیرهای پیاده‌روی بعد از پارک وسیله نقلیه و هدایت به محل قبور و ایجاد فضای پارک وسایل نقلیه در کنار هر بلوک جهت دسترسی آسان به محل قبور است.

شهردار ابهر به ایاب و ذهاب آرامستان جدیدالاحداث در جاده ازناب نیز اشاره‌ کرد و ادامه داد: شهروندان نگران ایاب و ذهاب در این مسیر نباشند؛ چراکه با توجه به وجود بیمارستان الغدیر و فوریت‌های پزشکی و مجموعه‌های دیگر و نیز استقرار آرامستان جدید در این مسیر، تمهیدات لازم برای رفت و آمد مردم در نظر گرفته خواهد شد که در این خصوص مردم با مشکل مواجه نشده و دسترسی آسان به وسایل نقلیه داشته باشند.

ذوالقدری‌ها گفت: عملیات قطعه‌بندی، جدول‌کشی و نماکاری ساختمان نگهبانی و کاشت نهال در آرامستان جدیدالاحداث ۲۰ هکتاری در جاده ازناب ادامه داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 405430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.