روزانه ۵۰۰۰ خودروی فاقد معاینه فنی در اصفهان جریمه می‌شود

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: روزانه بیش از پنج هزار خودروی فاقد معاینه فنی در شهر اصفهان اعمال قانون می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی ظهر امروز _یکشنبه ۲۲ دی ماه ۹۸ _در آئین بهره‌برداری رسمی از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان گفت: تاکنون اتفاقات خوبی در حوزه کنترل ترافیک شهر اصفهان افتاده که جای تحسین دارد، هرچند شاید این اقدامات همچنان شایسته مردم شهر نباشد اما باید تلاش کرد تا هر آنچه درخور شأن شهروندان و گردشگران است، رقم بخورد.

وی با بیان اینکه گردشگران زیادی پس از سفر به ایران به شهر اصفهان به عنوان یک جهان شهر سفر می کنند، افزود: اگر مردم توقع های زیادی از مسئولان دارند دلیل آن این است که اصفهان را فراتر از آنچه هست از مسئولان می خواهند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تأکید کرد: امروز در رویکرد پلیس به حوزه آموزش و فرهنگسازی توجه ویژه شده و اصفهان در بکارگیری تجهیزات هوشمند پیش گام است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از خودروهای ثبت تخلف مکانیزه سطح شهر تصریح کرد: بهره‌برداری از ۱۳ دستگاه خودروی مکانیزه تاکنون در هیچ شهری از کشور رقم نخورده است.

محمدی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال آمار تصادفات درون شهری کاهش داشته است، افزود: بر این باور هستیم که امروزه یک دوربین ثبت تخلف و نظارت تصویری با توجه به قابلیت‌هایی که دارد موثرتر از فعالیت چندین مأمور راهنمایی و رانندگی است؛ هرچند حضور مأموران در شهر ضروری است و مردم باید پلیس را در معابر شهر ببینند.

وی اظهار کرد: تلاش می کنیم نظم و انضباط ترافیکی را در شهر ایجاد و از وقوع تصادفات و بروز خسارت های مالی و تلفات جانی تا حد امکان جلوگیری کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به شرایط آلودگی هوای شهر اصفهان گفت: آلایندگی هوا مختص خودروها نیست بلکه تمامی وسایل نقلیه موتوری آلودگی ایجاد می‌کند.

وی افزود: در سایر حوزه‌های صنعتی شرایط بدتری وجود دارد و شاید بتوان گفت بخش عظیمی از آلودگی هوای شهر اصفهان به دلیل فعالیت مراکز صنعتی باشد.

محمدی با اشاره به کارایی سیستم‌های هوشمند شهر خاطرنشان کرد: از ۲۰ آذر ماه دوربین‌های محدوده زوج و فرد برای اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی نیز فعال شده‌اند و روزانه بیش از پنج هزار خودروی فاقد معاینه فنی در شهراصفهان اعمال قانون می‌شود؛ حتی بعضی از خودروها در یک هفته تا پنج مرتبه جریمه شده‌اند، بنابراین تأکید می شود شهروندان نسبت به مراجعه به مراکز معاینه فنی و دریافت کارت مربوطه اقدام کنند.

وی تأکید کرد: دوربین‌های ثبت تخلف نصب شده در معابر شهر با دقت و بدون خطا اعمال قانون می کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه روزانه بیش از سه هزار خودرو در محدوده زوج و فرد شهر اصفهان اعمال قانون می‌شود، افزود: باید محدوده زوج و فرد توسعه پیدا کند از این رو بیش از ۱۰۰ دستگاه دوربین در مرحله تست قرار دارد تا پس از حصول اطمینان مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: هوشمندسازی نیاز شهر اصفهان است و باید در این مسیر با شتاب بیشتری حرکت کنیم.

کد خبر 405423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.