بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین شهری برای برقراری آسایش عمومی است

شهردار اصفهان گفت: نظم، محور اصلی توسعه است و باید در شعار و عمل مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی ظهر امروز _یکشنبه ۲۲ دی ماه ۹۸_ در آیین «بهره‌برداری رسمی از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: سپهبد سلیمانی یک چهره برجسته نظامی، انسانی توانمند و شایسته بود که در عملیات تروریستی دشمن به شهادت رسید.

وی افزود: در حاشیه تشییع پیکر پاک و مطهر «سردار دل‌ها» تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و غمناک‌تر از آن در حادثه‌ای دیگر که در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران اتفاق افتاد شاهد سانحه هوایی و سقوط هواپیما بودیم که انسان های شایسته و صاحب فضل و دانش را از ملت ایران گرفت.

شهردار اصفهان تأکید کرد: برای جانباختگان سانحه هوایی اخیر برنامه‌ای ویژه برگزار خواهیم کرد تا مرهمی بر دل مردم به ویژه خانواده آنها باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری ضامن توسعه و نظم در شهرها است، اظهار کرد: توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ابزار مشترکی به نام نظم دارد، گرچه دایره نظم به ویژه نظم عمومی به قدری وسیع است که یک تعریف واحد برای آن مشکل است، اما اگر در توسعه زیرساخت ها نظم وجود نداشته باشد، متوقف شده و یا به انحراف کشیده می شود بنابراین باید توجه داشت که وجود نظم یک مسئله بسیار مهم است.

وی با اشاره به اهمیت نظم از دریچه حمل ونقل گفت: نظم دریای بزرگی است که هر موضوعی می‌تواند با آن ارتباط پیدا کند؛ فلسفه تشکیل حکومت ها برقراری نظم بوده چراکه انسان ها با نظم به آرامش و آسایش می‌رسند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نظم امری اساسی برای توسعه است، تأکید کرد: باید برای ایجاد شادی که خودعامل استقرار نظم است بسترسازی کرد زیرا غصه و غم عامل مهمی برای برهم زدن نظم به شمار می رود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه شهروندان گرفتاری‌های متعدد کاری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی دارند باید با تدابیر ویژه تلاش کنیم آنها منفعل نشوند و در گرداب غم اسیر نشوند و بی نظمی آنها را به مسیرهای غیرانسانی نکشاند.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری باید ساختارها، راهکارها و زیرساخت های نشاط اجتماعی را فراهم کنرد اگر شهروندان به وضع شهر خود خوش بین نباشند و از آن تلقی مثبتی نداشته باشند انجام امور برای همه سخت می‌شود.

بیشتر بخوانید در: 

وی تأکید کرد: بهترین وسیله برای تقویت امید و ایجاد شادابی در جامعه نظم است تا انسان بتواند از محیط خود استفاده شایسته ای داشته باشد و به شهر خود احساس تعلق‌خاطر کند بنابراین باید با زمان سنجی مناسب، حرکت ها را متناسب با زمان پیش ببریم و مدیریت زمان داشته باشیم.

خدمات به موقع به شهر و شهروندان اثربخش خواهد بود

نوروزی افزود: باید ارائه خدمات به شهر و شهروندان به موقع انجام شود تا اثربخش باشد؛ اگر خدمات به موقع انجام نشود، خود از عوامل اخلال در نظم خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری را نباید یک سازمان دید، گفت: باید باور کنیم شهرداری یک نهاد اجتماعی است و اگر تفاوت نهاد با سازمان را شناخته و نهاد اجتماعی را از نهاد سیاسی جدا دانستیم آن زمان جایگاه واقعی آن را درک خواهیم کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قرن حاضر به سرعت در تمام بخش‌ها در حال حرکت است، تصریح کرد: در بخش‌های علمی و اجتماعی هر روز اتفاقات جدیدی رخ می دهد، شهرها جهانی می‌شوند و جهانی شدن شهرها در همه افکار غلبه پیدا می کند بنابراین اگر با نگاه‌های کهنه و سیستم‌های عقب مانده و با فاصله از تکنولوژی‌های نوین شهر را اداره کنیم به نتایج خوبی دست پیدا نخواهیم کرد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهرها در جهان اظهار کرد: براساس آمار سازمان ملل متحد در سال ۲۰۲۰ جمعیت شهرهای جهان به پنج میلیارد نفر و در سال ۲۰۵۰ به شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر خواهد رسید که باعث گسترش فقر، نابرابری، فرسایش محیط زیست، افزایش آلودگی‌ها و ناامنی اجتماعی می‌شود.

نوروزی ادامه داد: البته کشورهای پیشرفته با چاره اندیشی شهرها را هوشمند می‌کنند و بر مشکلاتی که قاتل انسان ها می شود، فائق می آیند تا ایمنی را افزایش دهند.

وی با تأکید بر اینکه شهرها باید به سمت هوشمند شدن حرکت کنند، گفت: در شهرداری اصفهان نیز باید در این مسیر گام‌های بیشتری برداریم و اگر امروز برای بهره برداری رسمی از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر گرد هم آمده‌ایم و از بکارگیری این تکنولوژی‌های نوین در شهر رونمایی می‌کنیم برای برقراری نظم و آسایش عمومی است.

شهردار اصفهان با اشاره به تعامل خوب شهرداری و پلیس راهور اظهار امیدواری کرد: وحدت، انسجام و همدلی برای هموار و بهتر کردن مسیر زندگی شهروندان ایجاد شود و همیشه تداوم داشته باشد.  

کد خبر 405422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.