توسعه سامانه‌های هوشمند در رینگ سوم ترافیکی شهر

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از بهره برداری بیش از ۴۰۲ میلیارد ریال سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان خبر داد و گفت: سامانه‌های هوشمند رینگ سوم ترافیکی شهر توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داریوش امانی ظهر امروز _یکشنبه ۲۲ دی ماه ۹۸_ در آیین بهره برداری رسمی از سامانه‌های هوشمند و تجهیزات زیرساختی ترافیکی شهر اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان امروزه از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و به عنوان یک شهر جهانی با تعداد زیادی گردشگر شهری خلاق بشمار می رود.

وی افزود: شهر اصفهان در آستانه ورود به شهر دوستدار کودک است و مجموع این اتفاقات خوشایند می‌طلبد که مباحث ایمنی حمل ونقل روان و سریع در شهر مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: با همکاری پلیس راهور در یک اقدام جهادی اتفاقات خوبی درخصوص کاهش تصادفات درون شهری رقم خواهیم زد.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا از سال‌های گذشته به عنوان یک چالش دست ساخت بشر شهر اصفهان را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: با دستور شهردار اصفهان و حمایت شورای شهر قرار است برای کاهش آلودگی هوای شهر یک برنامه عملیاتی تدوین شود تا سال آینده شاهد روزهای پاک بیشتری در شهر باشیم.

توسعه حمل و نقل عمومی شهر

امانی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: علی رغم اینکه در زمینه خرید ناوگان جدید با مشکلاتی مواجه هستیم، تا پایان سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه زیرساخت های خطوط بی آرتی همچنین خرید ناوگان نو هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان اضافه ‌می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به نوسازی و بازسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده یک هزار دستگاه تاکسی نوسازی و یک هزار تاکسی دیگر نیز بازسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال ۹۴ دوربین‌های ثبت تخلف و نظارت تصویری به مرور در معابر شهر اصفهان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است، اظهار کرد: اصفهان به سمت ایجاد حمل ونقل هوشمند گام بر می‌دارد و امیدواریم در زمینه کاهش تصادفات درون شهری نیز آمار تصادفات کاهش پیدا کند.

امانی ادامه داد: در سال ۹۵ آمار جانباختگان تصادفات درون شهری ۱۶۸ نفر، سال ۹۶ تعداد ۱۴۸ نفر و در سال گذشته ۱۶۳ نفر بوده است که با افزایش تجهیزات هوشمند می‌توان این آمار را کاهش داد.

وی افزود: باید شهر را به تجهیزات نوین هوشمند مجهز و به روان سازی و ایمن سازی ترافیک کمک کرد؛ امیدواریم با اقدامات انجام شده سال آینده در رویداد قصه آدم و هوا خبرهای خوبی برای شهروندان داشته باشیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال ۸۵ یک پروژه تحقیقاتی در مرکز تحقیقات وزارت راه انجام که براساس آن مشخص شد هزینه مادی کشته شدن هر فرد یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان است چرا که بیشتر متوفیان نیروهای مولد جامعه بوده و سرپرست خانواده محسوب می‌شوند.

امانی با اشاره به پروژه «سیاح» گفت: این پروژه که همان سامانه یکپارچه اطلاعات حمل ونقل است، تمامی اطلاعات حمل ونقلی مرکز کنترل ترافیک را جمع آوری، تولید و دیتا می‌کند تا مورد استفاده مدیران ارشد استان برای برنامه ریزی ها قرار گیرد.

وی با اشاره به توسعه سامانه‌های هوشمند اظهار کرد: سامانه‌های هوشمند در رینگ سوم شهر توسعه پیدا می‌کند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: تا پایان سال جاری با تعداد دوربین‌های موجود اجرای طرح زوج و فرد از در منازل که یکی از خواسته‌های کمیته بحران استان برای مواقع ضروری است، عملیاتی می‌شود.

کد خبر 405411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.