کاهش ۷۳ درصدی متوفیان حوادث کاشان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از کاهش ۷۳ درصدی متوفیان ناشی از حوادث و آتش‌سوزی ها در سال ۹۸ در کاشان خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدمسعود چایچی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری است، اظهار کرد: به این منظور برای اولین بار در کشور طرح «هر شهروند، یک آتش‌نشان» انجام شد که در قالب آن بیش از یکصد هزار شهروندان کاشانی آموزش‌های ایمنی عمومی را فرا گرفتند.

وی با اشاره به نتایج حاصل از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای شهروندان در این سازمان، خاطرنشان کرد: کاهش ۵۰ درصدی آتش‌سوزی منازل مسکونی، افزایش ۳۴ درصدی نجات‌یافتگان از حوادث و کاهش ۱۹ درصدی کل آتش‌سوزی‌ها در سال ۹۷ از جمله نتایج فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی توسط این سازمان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان تصریح کرد: کاهش ۱۹ درصدی آتش‌سوزی‌ها در نوروز سال جاری، کاهش ۲۳ درصدی تصادفات در سه ماهه نخست امسال، کاهش پنج درصدی حوادث در نیمه نخست سال ۹۸، کاهش ۴۱ ثانیه‌ای مدت زمان رسیدن به محل حوادث در شش ماه نخست سال ۹۸ و کاهش ۷۳ درصدی متوفیان حوادث و حریق در سال ۹۸ از دیگر نتایج اجرای این طرح است.

چایچی با اشاره به طرح ایمنی بازار بزرگ و تاریخی کاشان در برابر حریق اضافه کرد: این طرح تهیه شده و پروپوزال طرح ایمنی شهر کاشان در برابر حریق تدوین و در مرحله انتخاب مشاور و تأمین اعتباردولتی است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه نخست سال جاری تیم‌های اطفاء حریق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تعداد ۵۳۴ مورد آتش‌سوزی را پوشش دادند، افزود: در این عملیات‌ها ۶۴۴ نفر از همشهریان و هموطنان نجات پیدا کرده‌اند که ۳۰ مورد آن در قالب عملیات‌های اطفای حریق بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه متوفیان حوادث و آتش‌سوزی‌ها در سال ۹۸ در کاشان با کاهش ۷۳ درصدی روبرو بوده است، عنوان کرد: امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۸۰ درصدی آتش‌سوزی انبارها، ۳۸ درصدی موتورسیکلت و ۱۹ درصدی تصرفات صنعتی بوده ایم.

منبع: مهر

کد خبر 405382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.