نام سه بانوی اصفهانی بر مراکز فرهنگی و ورزشی شهر نقش بست

نامگذاری سه خیابان، یک کتابخانه، سه مجموعه فرهنگی، یک مجموعه ورزشی، دو پل عابر پیاده، سه بن‌بست و یک بازار گل و گیاه توسط اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، خیابان حدفاصل خیابان‌های سلمان فارسی و جی در منطقه چهار که پیشتر بدون مصوبه شورای شهر "اردیبهشت" نام گرفته بود، با تصویب شورای شهر، از این پس به نام "جی‌شیر" خواهد بود.

کتابخانه متعلق به شهرداری اصفهان در خیابان معراج، خیابان میثم در منطقه ۱۰، به نام "ماهدخت همایی" نامگداری شد؛ دلیل این نامگذاری وجود دو ساختمان به نام استاد همایی در این منطقه بود که به پاسداشت اقدامات ماهدخت همایی در جمع‌آوری آثار پدر خود، جلال‌الدین همایی، به نام وی نامگذاری شد.

مجموعه فرهنگی تازه احداث شده در شهرک مهدیه منطقه ۱۲ نیز به نام استاد "جمشید مظاهری"، اصفهان شناس فقید برای پاسداشت از زحمات وی در حوزه ادبیات و نگارش تاریخ اصفهان و تخت فولاد نامگداری شد.

همچنین با تصویب شورای شهر نام دکتر "محمدباقر کتابی"، مفسر قرآن و مثنوی‌پژوه بر یک مجموعه فرهنگی نوساز در منطقه ۱۲ نقش بست. 

در خیابان بهارستان، خیابان امین نیز مجموعه فرهنگی ساخته شده به نام "زینت‌السادات امامی" از اساتید هنر چرم و صنایع دستی نامگداری شد؛ وجه تسمیه این مجموعه فرهنگی، به دلیل ان است که این مرکز در زمینه ایجاد اشتغال خانگی و کارآفرینی بانوان فعالیت می‌کند.

یکی از کوچه‌های پیرامون فلکه نگین در مجاورت معاونت خدمات شهری منطقه ۱۲ که به خیابان فرعی ۲۰۰ متری تبدیل شده بود، از این پس به نام "گلشن راز" که نام اثری از شیخ محمود شبستری است، نامیده می‌شود.

با مصوبه شورای شهر در این حلسه، در بزرگراه میرزا کوچک خان و نیز خیابان اشرفی اصفهانی جنب سودان، پل‌های عابرپیاده‌ای به ترتیب به نام "شهید عباسعلی فدا" و "شهید حج‌الاسلام قنبری" نامگذاری شد.

یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان در منطقه پنج، به دلیل مجاورت با محله ارامنه نشین اصفهان، به نام "آیلین ملکیان" بازیکن و سرمربی تیم ملی بستکبال بانوان نامگداری شد.

همچنین در خیابان حکیم نظامی، کوچه پاچنار، کوچه امیر ریحانی، اولین بن‌بست سمت چپ در شهرداری منطقه پنج به نام "صنوبر"، در خیابان صمدیه لباف، کوچه فردوسی، جنب کوچه ناصر جوانی‌پور در منطقه دو به نام "نیکان" و در خیابان اشرفی اصفهانی، خیابان مدرس نجفی، کوچه شهیدان کرمانی، اولین بن‌بست سمت راست به نام "ماهور" نامگذاری شد. 

بازار گل و گیاه موجود در ابتدای بلوار رضوان، جنب سازمان مدیریت پسماند و در محدوده منطقه چهار و ۱۵، به نام "ارغوان" نام گرفت.

همچنین در بزرگراه شهید خرازی، خیابان حدفاصل اشرفی اصفهانی و آتشگاه از این پس با نام "بهستان" شناخته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پس از تصویب لایحه نامگذاری در این جلسه، اظهار کرد: برخی از اعضای شورا در خصوص نامگذاری معابر و خیابان‌های شهری به نام افرادی که در قید حیات هستند دچار نگرانی بودند که این اقدام باعث ایجاد توقع در دیگران برای نامگذاری‌های شهری نشود.

علیرضا نصراصفهانی افزود: در این راستا تصمیم گرفته شد که آیین‌نامه‌ای برای گرامیداشت زندگان در نامگذاری معابر شهری تدوین شود تا شاخص‌هایی برای ادامه این نامگداری‌ها ایجاد شود.

وی با اشاره به تصمیم شورای شهر در خصوص نامگداری بزرگراه صفه به نام "سردار شهید قاسم سلیمانی"، تصریح کرد: پس از آنکه این تصمیم انجام شد، شورای شهر بازخوردهایی را دریافت کرد که لازم دیده شد به‌جای این مکان، محل دیگری برای نامگذاری به نام این سردار شهید در نظر گرفته شود.

نصراصفهانی ادامه داد: قرار بود این نامگذاری به‌طور دو فوریتی در جلسه امروز اعلام شود، اما نیاز است با تامل بیشتری، نام سردار سلیمانی، بر یکی از اماکن شهری که پیشتر نامی نداشته نقش ببندد.

کد خبر 405376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.