ارائه فرهنگ‌نامه شهروندی به چاپ کتاب محدود نشود

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به قیمت بالای چاپ و سرانه پایین مطالعه، لازم است مطالب گردآوری شده در فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی، در قالب بسته‌های جذاب‌تر به اطلاع مردم رسانده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان و در آیین رونمایی از "فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی" در این جلسه اظهار کرد: در شرایطی که بحران‌های مالی موجود شاید باعث شود اولویت‌های دیگر در شهر پررنگ‌تر باشد، دغدغه‌مندی مدیران شهری در حوزه فرهنگ شهروندی ارزشمند است.

وی با تاکید بر اینکه پرداختن به فرهنگ شهروندی، به معنای پرداختن به حقوق شهروندی نیست ولی از لوازم اساسی آن است، افزود: دسته‌بندی موضوعات، برای تدوین قوانین و آگاهسازی مردم اقدام قابل توجهی است اما با توجه به قیمت بالای چاپ و سرانه پایین مطالعه، لازم است مطالب گردآوری شده، در قالب بسته‌های جذاب‌تر به اطلاع مردم رسانده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: فقر مفرط دانش حقوقی در میان مردم سبب شدتا ایده طرح آموزش حقوقی با همکاری حوزه‌های اجتماعی مطرح شود و در همین راستا به زودی آموزش همگانی حقوقی آغاز خواهد شد.

تحقق شهر سنجش‌پدیر با فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی

همچنین رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این قسمت از جلسه شورای شهر با تاکید براینکه معیار سنجش‌پذیر بودن شهر، شهروندان آگاه است، گفت: برنامه حاضر به لحاط خلاقیت و توان اجرایی در حوزه شهروندی رویکرد نوینی داشته و در جهت تکریم شهروندان و نیز توسعه شهر زیست‌پذیر و سنجش‌پذیر تدوین شده است.

کوروش محمدی افزود: برای تحقق شهر دوستدار کودک و دوستدار سالمند یکی از نیازمندی‌ها، آموزش شهروندان است که با تدوین فرهنگ‌نامه بزرگ شهروندی این امر تحقق خواهد پذیرفت.

کد خبر 405359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.