بازگشایی معابر اصلی سطح شهر مشهد از صبح امروز

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از بازگشایی معابر اصلی مسدود شده شهر به دلیل بارش برف خبر داد و گفت: بیش از ۲۱۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برف روب در شهر فعالیت داشته است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش برف و باران از عصر روز جمعه تمامی نیروهای خدمات شهری به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: با توجه به بارش باران در عصر جمعه موضوع رفع آب گرفتگی ها در شهر و از عصر روز گذشته با توجه به بارش برف، موضوع برف روبی در دستور کار قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به اینکه تمام نیروهای انسانی و تجهیزات از روز گذشته در حالت آماده باش هستند، عنوان کرد:حدود پنج‌هزار و ۶۰۰ نیروی کارگری در حوزه خدمات شهری به صورت سه شیفت فعالیت دارند و یک‌هزار و ۵۰۰ نیروی کارگری فضای سبز از شب گذشته به برف تکانی درختان به خصوص درختان سوزنی برگ و پاکسازی معابر پارک‌ها پرداخته‌اند.

وی افزود: بیش از ۲۱۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برف روب در شهر فعالیت داشته که از این تعداد ۴۱ دستگاه مربوط به گریدرهایی بوده که متناسب با نیاز مناطق و عرض معابر در مناطق ۱۳ گانه توزیع شده و از شب گذشته فعال بوده‌اند.

یعقوبی تصریح کرد: با توجه به احتمال یخ زدگی معابر حدود ۹۰ دستگاه ماشین آلات نمک پاش، خودروهای محلول پاش و خودروهای سبک و سنگین توسط کارگران برای پاشش نمک در معابر فعال بوده است  و تعدادی لودر و مینی لودر برای بارگیری نمک در سطح مناطق بکارگیری شده است.

وی یادآور شد: با بکارگیری این نیروها و تجهیزات شاهد آن بودیم که تا ساعت شش صبح امروز عمده فعالیت‌ها انجام شده بود تا خللی در تردد شهروندان ایجاد نشود و مشکل خاصی وجود نداشته و تمامی معابر اصلی شهر به طور کامل باز بوده و اولویت بعدی معابر فرعی است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: سازمان آتش نشانی نیز به طور کامل در حالت آماده باش قرار دارد تا چنانچه مشکلی در منازل شهروندان ایجاد شد نیروها و تجهیزات اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان های بحران مدار، ادارات کل ستادی، خدمات شهری، فضای سبز، سازمان مپ و سازمان عمران با بکارگیری امکانات و تجهیزات در قالب یک مدیریت واحد مشغول انجام وظیفه بوده‌اند، تاکید کرد: این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت تا بتوان کل معابر را کامل برای تردد شهروندان باز کنیم.

کد خبر 405347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.